How It Ends

Originaltitel: How It Ends
Regissör:David M Rosenthal
Utgivningsår:2018

Om How It Ends:

En desperat man tillsammans med sin svärfar försöker ta sig hem till sin gravida fru efter en mystisk apokalyptisk händelse förvandlat allt till kaos.

Theo James, Kat Graham, Forest Whitaker, Kerry Bishé, Mark O'Brien, Eric Keenleyside, Cory Chetyrbok, Grace Dove, Nancy Sorel, Lanie McAuley, RJ Fetherstonhaugh, Josh Cruddas, Jeff Wahl, Aaron Hughes, Aidan Ritchie

Brooks McLaren

Action, Thriller

Kanada, USA
Diskussioner om How It Ends  (0 diskussioner)
Kommentarer om How It Ends (24 st)
Johan685 (Anmäl)   19:02 19/2
Att man inte vet vad som egentligen händer brukar sällan vara bra i filmer. Här var det snarare en bra sak. Det höll uppe intresset och spänningen på nåt sätt. Åsikterna verkar gå isär, men hos mig gick den hem i alla fall.
Tatty (Anmäl)   12:08 18/1
Ganska spännande film! Kändes lite typiskt att när man väl kommit närmare varann så händer det så! Mycket händelser nästan i hela filmen vilket jag uppskattade. Förstod inte riktigt vad som egentligen hädandes i filmen men annars var den spännande iaf.
Manko (Anmäl)   4/11 2018
Katastrofen i sig är tyvärr så temalös. Det är bara allmänt oförklarat kaos (anything goes), vilket gör att det är svårt att ens bry sig och inte ens försöker de förklara vad som händer. Effekten blir, vilket kan verka konstigt i en katastroffilm, att det känns overkligt. Men inget klår hur pass snabbt vi ska tro att hela samhället faller och alla dessa människor förvandlas till psykopatiska mördare så fort elen försvinner ett par dagar. Det hade nog verkligen hjälpt om de hade haft en mera definierad katastrof så att filmskaparna själva, lite naturligare kunde rama in den här road-movien i en trovärdig kontext.
Robkiller (Anmäl)   13/10 2018
Katastroffilm där det är oklart vad katastrofen egentligen är. Håller intresset uppe genom att inte förklara något, men förutom det rätt meningslöst.
Hans Moleman (Anmäl)   29/9 2018
Började sådär och blev bara sämre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till How It Ends