How the Garcia Girls Spent Their Summer

Originaltitel: How the Garcia Girls Spent Their Summer
Regissör:Georgina Riedel
Utgivningsår:2005

Om How the Garcia Girls Spent Their Summer:

I hålan Somerton, Arizona bor flickorna Garcia; mormor, mor och dotter. Tonårsdottern Blanca är trött på killarna i stan och hånglar hellre med en nyinflyttad förmåga, hennes mor är aningen frustrerad och spanar in väninnans slusk till make, och mormor får mer än körlektioner av trädgårdsmästaren Don Pedro.

Elizabeth Peña, Lucy Gallardo, America Ferrera, Steven Bauer

Georgina Riedel

Drama, Komedi

Med i listor: Stockholm XVI American Independents
Diskussioner om How the Garcia Girls Spent Their Summer  (0 diskussioner)
Kommentarer om How the Garcia Girls Spent Their Summer (2 st)
Jon-Olov (Anmäl)   29/11 2005
Jo visst, den hade nåra poänger, t ex den deppade morsan som inte har nån å va me på lördagkvällen och super ner sig framför TVn. Och låten "Besame Mucho" som e helt grym. Men annars var den för seg, ologisk och dåligt berättad. Dessutom minus för riktigt kasst foto och flow. Och skvallergubbarna på parkbänken kändes bara inslängda utan anledning. Det var lite buskis över dom. Och allt pensionärs-sex, vad ville han med det? och den pinsamma massagestavs-onaniscenen med morsan? Lite väl lång kanske... Nä den får inte mer än en tvåa av mig.
Linda81 (Anmäl)   27/11 2005
Skön, kul, intressant och så känner man igen sig.