How to Kill Your Neighbor's Dog

Originaltitel: How to Kill Your Neighbor's Dog
Regissör:Michael Kalesniko
Utgivningsår:2000

Om How to Kill Your Neighbor's Dog:

Peter McGowan är blyg, kedjerökande, sömnlös pjäsförfattare i Los Angeles med en rad succéer på meritlistan, innan sina senaste tio års misslyckanden. Och allt blir bara värre; hans svärmor börjar bli senil, en främling i hans kvarter utger sig för att vara honom, hans granne har en ny hund som skäller hela nätterna och hans fru vill ha barn samtidigt som han själv blivit impotent. Han arbetar med en ny pjäs när en ensamstående kvinna med en 8-årig dotter flyttar in i huset bredvid. Peters fru bjuder genast in flickan till deras hem. Kanske kan hon få Peter att längta till ett eget? Kanske kan hon till och med hjälpa honom att få igång dialogen i sin pjäs? Och kanske hon rent av har en lösning på problemet med grannens hund..?

Titel: Bakom kulisserna
Originaltitel: La Flor de mi secreto
Regissör: Pedro Almodóvar
År: 1995
Min hemlighets blomma

Lynn Redgrave, Kenneth Branagh, Peter Riegert, Robin Wright, Peri Gilpin, Johnathon Schaech, Jared Harris, Suzi Hofrichter, David Krumholtz, Kaitlin Hopkins, Suzy Joachim, Lucinda Jenney, Tamala Jones

Michael Kalesniko

Drama, Komedi

Tyskland, USA
Diskussioner om How to Kill Your Neighbor's Dog  (0 diskussioner)
Kommentarer om How to Kill Your Neighbor's Dog (21 st)
KyLLo (Anmäl)   22/3 2017
Lite seg. Det originella är bäst. Trea.
martenga (Anmäl)   3/9 2012
Över lag en ganska sevärd och intressant film, men det finns partier där dialogen på något sätt "skär sig" med skådespelet. Repliker som skulle passat bra i en Woody Allen- film förekommer i den här filmen, men ibland hastas dessa iväg lite otajmade eller funkar bara inte. Gränsar till en fyra.
antikropp (Anmäl)   3/8 2007
trodde att den skulle vara riktigt dålig, kostade en 10 att hyra så jag kände att det kunde jag offra. fick mig dock en positiv överraskning. manuset haltar lite ibland. vissa stunder blir dialogen FÖR mycket. en feel good-film.
Aunty (Anmäl)   8/4 2006
Nja, gillar den inte alls. Väldigt seg film. Bra titel dock.
Alandria (Anmäl)   26/1 2006
Älskar den, kan bara säga att Branagh.. Han är kung
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till How to Kill Your Neighbor's Dog