Howards End

Originaltitel: Howards End
Regissör:James Ivory
Utgivningsår:1992

Om Howards End:

Systrarna Margaret och Helen Schlegel blir bekanta med den välbärgade familjen Wilcox. Mellan Margaret och Ruth Wilcox växer en stark vänskap fram och Ruth testamenterar släkten Wilcox stolthet, huset Howards End, till Margaret. När Ruth avlider vägras Margaret Howards End då familjen Wilcox bedömer testamentet ogiltigt.

Baserad på romanen Howards End av E. M. Forster från år 1910.

Titel: Ett rum med utsikt
Originaltitel: A Room with a View
Regissör: James Ivory
Originaltitel: 84 Charing Cross Road
Regissör: David Hugh Jones
År: 1987
84 Charing Cross Road
Titel: A Room with a View
Originaltitel: A Room with a View
Regissör: Nicholas Renton
År: 2007
A Room with a View

Emma Thompson, Helena Bonham Carter, Anthony Hopkins, Samuel West, James Wilby, Jemma Redgrave, Adrian Ross Magenty, Vanessa Redgrave, Susie Lindeman, Nicola Duffett, Joseph Bennett, Prunella Scales, Jo Kendall, Atalanta White, Mark Payton

Ruth Prawer Jhabvala

Drama, Romantik

Storbritannien, Japan
Diskussioner om Howards End  (0 diskussioner)
Kommentarer om Howards End (47 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Tonti (Anmäl)   10/10 2017
Om anglofilerna nödvändigtvis ska göra kostymfilmer så får de gärna vara såhär. Stilig och full med tillräckligt intressangta bekantskaper. Bra tidskänsla, i och med att den inte är så överdriven.
Krille80 (Anmäl)   5/1 2015
Det är en lite underlig känsla när man inser att man har sett en film som lyckas på så väldigt många sätt men samtidigt är en besvikelse. Förklaringen till denna underliga känsla ligger i alltför höga förväntningar som inte uppnåtts. Scenografi, kostym, foto, tidsanda och skådespelare som bl.a. Emma Thompson, Anthony Hopkins och Helena Bonham Carter är allt av högsta kvalitè. Istället är det manuset som inte engagerar och förlorar mitt intresse och till slut gör mig besviken. 3+
Klara Sofia (Anmäl)   25/7 2012
För mycket prat, för mycket dialog, men ändå en film av hög kvalitet. Bra skådespelarinsatser och sköna miljöer.
NtoNW (Anmäl)   4/7 2012
Den är liksom som den är och liksom som den borde vara. Men ganska tråkig och förutsägbar. Jag gillade fotot och Emma Thompson. Alla andra spelade över.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Howards End