Human Nature

Originaltitel: Human Nature
Regissör:Michel Gondry
Utgivningsår:2001

Om Human Nature:

Lila, som lider av extremt riklig kroppsbehåring pga av en hormonrubbning, har levt i skogen i hela sitt vuxna liv. På sin trettioårsdag bestämmer hon sig dock för att bege sig tillbaka till civilisationen, utrustad med en rakhyvel. Där träffar hon en vetenskapsman, Nathan, som är i färd med att lära möss bordskick och ljuv musik uppstår. Under en skogspromenad träffar de emellertid på en man som kommer att förändra deras liv. Han är en förvildad människa och Nathan ser sin chans att få pröva sina uppfostringsmetoder på människor.

Titel: But I'm a Cheerleader
Regissör: Mikael Håfström
År: 2001
Genre: Drama, Komedi
Leva livet

Tim Robbins, Rhys Ifans, Patricia Arquette, Robert Forster, Rosie Perez, Miranda Otto, Mary Kay Place, Peter Dinklage, Hilary Duff

Charlie Kaufman

Komedi

Frankrike, USA
Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2002
Diskussioner om Human Nature  (0 diskussioner)
Kommentarer om Human Nature (205 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
karlmats (Anmäl)   26/8 2017
Jag gillar Kaufman och Gondry och den här filmen har tydliga inslag av båda men ändå biter det inte riktigt. Tyvärr känns den mer konstig än kul och även om den egentligen är allt annat än alldaglig så blir jag ändå lite rastlös och uttråkad. Tim Robbins är mest störig och jag gillar egentligen ingen av de fyra karaktärerna. Vad den säger om den mänskliga naturen? Ja inte speciellt mycket tyvärr även om nature vs nurture egentligen är en intressant frågeställning. Mest roligt var nog att Tyrion dök upp på ett litet hörn. En ganska stabil 2a.
Krille80 (Anmäl)   15/11 2014
Det tar inte länge innan man förstår bara av att titta på filmen att manusförfattaren är Charlie Kauffman. Kauffman är, enligt mig, ett geni som manusförfattare på många sätt men här lyckas han inte så bra som han gjort tidigare och även senare. Detta är otroligt vrickat, galet och fascinerande men bra vore ett alltför generöst ord för denna film. 2+
BarryHero (Anmäl)   31/5 2014
Det har ar Kaufmans klart svagaste film. Vissa intressanta element raddar den fran en etta men mest ar den bara konstig (och inte pa ett bra Kaufman-satt) och alldeles for flamsig.
Asmorod (Anmäl)   19/2 2014
Amazing.