Human Trafficking

Originaltitel: Human Trafficking
Regissör:Christian Duguay
Utgivningsår:2005

Om Human Trafficking:

När en 16-årig flicka från Ukraina, en ensamstående mor från Ryssland, en 17-årig föräldralös flicka från Rumänien och en tonårig turist blir offer för den internationella sexhandeln sätter en polisstyrka hårt mot hårt. Kate Morozov jobbar som polis på tull och immigrationsverket. Hon ska hjälpa till att hitta de skyldiga männen. Men först måste hon vinna offrens tillit, något som inte är så lätt, då de har blivit brutalt lurade fler gånger i sina liv.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: North Country
Regissör: Niki Caro
År: 2005
North Country

Donald Sutherland, Robert Carlyle, Mira Sorvino, Rémy Girard, Vlasta Vrana, Isabelle Blais, Von Flores, Marek Vasut, Larry Day, Céline Bonnier, Lynne Adams (I), Sarah Allen, Emma Campbell, Laurence Leboeuf, Mark Antony Krupa, Sarah-Jeanne Labrosse

Carol Doyle, Agatha Dominik

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, Mini-serie

Kanada, USA
Diskussioner om Human Trafficking  (0 diskussioner)
Kommentarer om Human Trafficking (69 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Kanonbra miniserie som handlar om ett ständigt aktuellt och viktigt ämne. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, särskilt Mira Sorvino.
Gordyal (Anmäl)   29/9 2014
Man får det man kan förvänta sig: En stabil tv-film om ett viktigt ämne berättat på ett relativt rumsrent sätt. Pekpinnarna står som spön i backen, men det kanske är befogat. Ska man nå ut till en bred publik som inte gärna tar av sig skygglapparna så är det kanske så här man ska göra. (8+/15)
Hanness (Anmäl)   5/8 2013
Mycket bra film vet dock inte riktigt vad jag ska ge den för betyg pendlar mellan 3-4. Fast lyckades inte förmedla samma känslor som Utrensning och Lilja 4-ever. Någon nämnde Taken, den är ju bara larvig och inte seriös alls.
Vikinget (Anmäl)   21/6 2013
Ganska bra och spännande film! Det var intressant att få en inblick i människohandeln och det är ju bara att hålla med föregående talare.. Vilka satans as till människor som styr trafficking-verksamheten! Tyvärr så saknar den pulsen och en del annat för att man ska bli riktigt berörd! Lite svagare 3a.
TF (Anmäl)   12/10 2012
Äckliga svin som borde mördas hundra gånger om. Hemsk och äckligt, jävligt svår att kolla på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Human Trafficking