Humanoids from the Deep

Originaltitel: Humanoids from the Deep
Regissör:Jeff Yonis
Utgivningsår:1996

Om Humanoids from the Deep:

Remake på filmen med samma namn från 1980. Fem monster skapade av försvaret dras till ett samhälle av kemikalier som ett fiskeföretag dumpar i havet. De börjar döda stadens män och våldför sig på kvinnorna.

Titel: Monster
Regissör: Paul Matthews
År: 1997
Genre: Skräck
Breeders

Emma Samms, Robert Carradine, Justin Walker, Mark Rolston, Danielle Weeks, Clint Howard, Barbara Niven, Kaz Garas, Bert Remsen

Jeff Yonis

Drama, Action, Skräck, Science Fiction

Diskussioner om Humanoids from the Deep  (0 diskussioner)
Kommentarer om Humanoids from the Deep (5 st)
Bumbi78 (Anmäl)   17/8 2017
Originalet från 1980 är såklart vassare, mycket pga tidens atmosfär. Den här remaken var dock inte så pjåkig. De har tack o lov inte ersatt gummimonstren med billig cgi utan kör på som att 90-talet inte existerade *L*. Blodigt, underhållande och med en del kända b-ansikten.
Gordyal (Anmäl)   29/12 2015
Till stor del en typisk fadd tv-mosnterskräckis, men det finns mer än så (bara en sådan sak som att ett av de första offren är ett barn). Sista trettio är det färdigmesat. Då blir intensiteten påtaglig, blodet rikligare och gummimonstren fler. Det når aldrig upp till originalets nivå, men jag är nöjd ändå. (7/15)
Waldo Trumbull (Anmäl)   21/11 2013
Herre Gud, vad uselt. Taskiga skådespelarprestationer, fånigt manus och ett riktigt plastigt monster. Men å andra sidan så är ju det precis vad man kan förvänta sig med tanke på titeln, och det faktum att det är en nyinspelning. Det mesta av underhållningsvärdet får den ju just på grund av detta. Den är inte bra på något sätt, men är ändå inte olidlig att ta sig igenom.
menschenfeind (Anmäl)   20/11 2013
Originalet var väl bättre men även om den här känns ganska tafflig ibland (främst på skådespeleriområdet) så är den rätt skön och tillfredsställande köttig. Hemskt tidstypiskt musikval till eftertexterna.
volvo_240 (Anmäl)   14/12 2007
Helt okej fiskmänniskomonstersfilm faktiskt, ska se originalet nu och jämföra. Kul att Se Pvt Drake från Aliens i en större roll :)