Betyg idag: 1 720 Besökare idag: 4 110

Originaltitel: Humpday
Regissör:Lynn Shelton
Utgivningsår:2009

Om Humpday:

En gång i tiden var Ben och Andrew värstingarna på college men nu har Ben växt upp och stadgat sig medan Andrew blivit konstnär. När Andrew dyker upp igen och de återförenas bestämmer de sig för att göra en porrfilm ihop där de har sex med varandra, men hur ska det gå till, och vem ska berätta det för Anna, Bens fru?
Se filmen på Plejmo

Mark Duplass, Joshua Leonard, Alycia Delmore, Lynn Shelton, Trina Willard

Lynn Shelton

Komedi

Med i listor: Porrbranschen
Diskussioner om Humpday  (0 diskussioner)
Kommentarer om Humpday (32 st)
ryderup (Anmäl)   7/6 2015
Gillade den. Mer än vad jag trodde.
AlbinWesley (Anmäl)   17/11 2013
Några scener är briljanta. Som när flickvännen sitter och övertalar huvudpersonen att genomföra sitt åtagande, märkligt, kul. Över huvud taget rätt så rolig, både idén och genomförandet är intressant nog att göra en bra film.
hulqen (Anmäl)   31/7 2013
Lite för enkelt upplägg och genomförande, men onekligen originellt och väldigt verkligt spelat. Verkligen ingen "vanlig" film, men heller kanske inte jättebra.
hestret (Anmäl)   27/11 2012
Den här filmen får alldeles för mycket skit - som om den vore en helt vanlig bromancefilm. Här får vi istället ett relativt klassiskt kammarspel med jättejättebra naturalistiska karaktärer som spelas väldigt bra av både Duplass och Leonard, som med sin mumblecorestil improviserar och smälter samman med karaktärerna. Gillar även själva formatet rent generellt: hur ska karaktärerna upprätta sig och bevisa för sig själv och andra att man inte är ett failure utan ska uträtta något fantastiskt. Humorn kommer inte, som man kanske tror från sex, utan snarare från allmän dålig stämning-humor. Scenerna mellan Duplass och Delmore är dock väldigt sega och meh, vilket sänkar betyget. Egentligen när jag tänker efter var det rätt många scener man hade kunnat slänga och ändå förmedlat samma story, men ändå en stabil stabil fyra och genomgående underhållande.
BadCharlotte (Anmäl)   5/9 2012
Verkade riktigt rolig och jag hade höga förväntningar men blev riktigt besviken. Har lite svårt för komedier som är filmade och gjorda på det här sättet. Tyckte mest att det var jobbigt och drygt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Humpday