Betyg idag: 2 062 Besökare idag: 5 792

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Originaltitel: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Regissör:Felix Herngren
Utgivningsår:2013

Om Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann:

Efter ett långt och händelserikt liv hamnar Allan Karlsson på ett ålderdomshem i tron att det blir hans slutstation. Problemet är bara att hans hälsa fortfarande är utmärkt och dagarna blir därför alldeles för trista. När firandet av Allans hundrade födelsedag närmar sig, vilket Allan själv inte är det minsta intresserad av, tar han chansen och flyr sin tråkiga vardag.

Baserad på romanen Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson från år 2009.

Titel: Forrest Gump
Regissör: Ben Stiller
År: 2013
Genre: Drama, Komedi, Äventyr, Fantasy
The Secret Life of Walter Mitty
Titel: Hundraettåringen som smet från notan och försvann
Originaltitel: Hundraettåringen som smet från notan och försvann
Regissör: Felix Herngren, Måns Herngren
År: 2016
Genre: Komedi, Kriminalare, Äventyr
Hundraettåringen som smet från notan och försvann

Robert Gustafsson, Iwar Wiklander, David Wiberg, Mia Skäringer, Jens Hultén, Bianca Cruzeiro, Alan Ford, Sven Lönn, Simon Säppenen, Gustav Deinoff, Ralph Carlsson, Niclas Angerborn, Anders Sanzén, Georg Nikoloff, David Shackleton, Guhn Andersson

Felix Herngren, Hans Ingemansson

Komedi, Äventyr

The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared, The Centenarian Who Climbed Out the Window and Vanished, 100-åringen

Sverige
Diskussioner om Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (237 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21:51 22/10
Rai (Anmäl)   18:03 13/9
Pinsam, värdelös, hemsk! En av de sämsta filmerna genom tiderna! Luckor i filmen, följer boken dåligt! Dock var detta ingen överraskning när man vet att det är Felix Herngren och Robert Gustavsson som står för denna usla film!
Ekkapelle (Anmäl)   22:14 24/5
Men snälla nån... vilket pinsamt dravel. Sämre än Åsa-Nisse
Dutch (Anmäl)   20:07 27/3
Mysig!
horvendile (Anmäl)   21:03 13/2
Jag gillar gubbrösten, men filmen är vare sig tillräckligt trovärdig eller tillräckligt galen för att engagera.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Se filmen