Hundtricket

Originaltitel: Hundtricket
Regissör:Christian Eklöw, Christopher Panov
Utgivningsår:2002

Om Hundtricket:

Mario, Micke och Simon är tre killkompisar i 20-års åldern. Mario och Micke försöker hjälpa Simon att skaffa en tjej, men efter Marios prat om livslång kärlek och Mickes krogrundor med one-night-stands tröttnar Simon. Då kommer Micke med en ny idé - pröva hundtricket.

OBS!! Icke att förväxla med kortfilmen från 2000.

Titel: Adam & Eva
Regissör: Anette Winblad von Walter
År: 2006
Genre: Komedi, Romantik
Att göra en pudel

Linus Wahlgren, Alexander Skarsgård, Josephine Bornebusch, Ivan Nikcevic, Kjell Bergqvist, Lamine Dieng, Malin Hortell, Tina Harbom, Roger Zapfe, Sara Lewerth, Sofia Zouagui

Christian Eklöw, Christopher Panov

Drama, Komedi, Romantik

The Dog Trick, Hundtricket - The Movie

Sverige

Recension Hundtricket

- nalle_ sätter betyg 4 och skriver:
När jag först hörde talas om denna film tvekade jag på om den skulle vara bra eller inte. Den hade fått väldigt hög status av tidningar och annat men hade en titel som lät väldigt tråkig. men jag köpte iallfall filmen på DVD och fastnade genast för den. Gillade även att Christoffer Panov och Christian Eklöw som står för regin själva kom på iden med hundtricket av en ren slump. Filmen handlar om...

Recension av Hundtricket - Läs hela!

Diskussioner om Hundtricket  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hundtricket (562 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   28/12 2018
Småmysig men väldigt mycket medel över den här.
Rai (Anmäl)   12/10 2018
Fy fan vad sämst den här filmen är!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
något underskattad
Ful_fisk (Anmäl)   27/9 2017
Ah, Hundtricket, denna milstolpe i mesighet! Vad som slår mig när jag nu ser om den är dels hur lågt produktionsvärde den har (hopplöst grådaskigt foto från början till slut) och dels hur seg den är. Det börjar väl rätt okej (bortsett från den fattiga lågbudget-känslan) med några kul skämt och grejs, men så fort Bornebusch dyker upp blir det mest bara drama på drama utan varken engagemang, charm eller humor. Och slutet är bara för jävla mycket; jag fattar att det ska vara en vink till Hollywood, men det blir ändå urlarvigt. Som helhet är filmen rätt jäkla värdelös alltså, även ifall Alexander Skarsgård levererar ett par roliga repliker och situationer. Jag ger filmen en etta men rekommenderar ändå alla att se den endast på grund av de tre ynka scenerna Kjell Bergqvist är med i. Alla tre scener är komplett guld och bland det bästa som gjorts inom svensk komedi-film! Att de ligger inbakade i denna smörja är fullkomligt obegripligt.
picklessmulan (Anmäl)   27/8 2017
Besviken då jag hoppades på mer. Skarsgård ok resten sög. Kass produktion.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hundtricket