Hunter Killer

Originaltitel: Hunter Killer
Regissör:Donovan Marsh
Utgivningsår:2018

Om Hunter Killer:

En amerikansk ubåtskapten får i uppdrag tillsammans med Navy SEALs att rädda den ryska presidenten som har kidnappats.

Gerard Butler, Gary Oldman, Common, Michael Nyqvist, Linda Cardellini, Caroline Goodall, Toby Stephens, David Gyasi, Gabriel Chavarria, Ryan McPartlin, Carter MacIntyre, Zane Holtz, Taylor John Smith, Michael Trucco, Michael Gor, Alexander Diachenko

Jamie Moss, Arne Schmidt

Action, Thriller

Storbritannien, Kina, USA
Diskussioner om Hunter Killer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hunter Killer (7 st)
Robkiller (Anmäl)   01:13 5/2
Ubåtsfilm som misslyckas med det enda en ubåtsfilm behöver göra, bli spännande. Men brukar gilla Butler så även här. Håller intresset uppe och ar väl ändå rätt ok i slutändan.
jiemm (Anmäl)   11:16 17/1
Stabil ubåtsfilm! Kanske inte levererar fullt ut på alla mätpunkter som tex specialeffekter, skådespelarinsatser och logik. Men många bra ubåtsscener, och det är ju det enda som spelar någon roll.
Albion (Anmäl)   17:54 16/1
En trivsam actionrulle som förstås innehåller osannolika eskapader mer eller mindre från ruta ett. Lämnar man hjärnan i stolen bredvid så får man ett par trevliga timmar. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
foppa99 (Anmäl)   20:21 15/1
Borde ha kommit på 90-talet, men det e mycket som e häftigt.
Harford (Anmäl)   02:52 14/1
En riktigt usel historia gjord helt utan talang. U-båtsfilmer är svåra att misslyckas med, men det går. Hur alla kan näsan helt förbigå både USAs president och Rysslands presiden, och låta en halvt misslyckad u-båtskapten sköta USAs försvarspolitik är dummare än dumt. Manuset är bland det sämsta jag upplevt. Hemsk regi, dåligt skådespeleri och mediokra specialeffekter. En bulgarisk film, fast det försöker man att dölja. Inte ens Filmtipset skriver ut Bulgarien som produktionsland. Tack och lov verkar detta bli en gigantisk flopp ekonomiskt. Trist att detta blev Michael Nyqvists sista film, han förtjänade ett bättre slut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hunter Killer