Hur långt är det till närmaste björn?

Originaltitel: Hur långt är det till närmaste björn?
Regissör:Malin Skjöld
Utgivningsår:2007

Om Hur långt är det till närmaste björn?:

Yngve har under många års tid tränat in sig att känna djur med pekare. Han känner björn, älg eller varg. Det beror på vad han tänker på. En del i jaktlaget tror på hans förmåga och andra är skeptiska. Vi träffar också Yngves granne Nisse som har utarbetat ett system där han där han kan mäta folks förmåga att känna saker med pekare. Grannen Bernt är mer intresserad av fisk och använder pekare för att känna in var fiskstimmen finns.

Kortfilm, Dokumentär

Sverige
Diskussioner om Hur långt är det till närmaste björn?  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hur långt är det till närmaste björn? (7 st)
Daniel Mott (Anmäl)   27/7 2010
Man var ju ganska skäpptisk själv i början...
Yxtar (Anmäl)   17/12 2009
Intressant dokumentär om en omstridd metod. Det blir riktigt kul när han börjar detektera frysta fiskar och måltidsdryck. Men han är duktig på att vända bort uppmärksamheten när han har haft fel, genom att helt enkelt vifta med pinnarna och säga "älg 500 meter".
jaghardamp (Anmäl)   27/11 2009
Jag vill se!
Belmont84 (Anmäl)   25/11 2009
Laxöring? Sik? Röding?
fredake (Anmäl)   25/4 2009
Oslagbart, anledningen att betala tv-licens. ;D
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hur långt är det till närmaste björn?