Hur man gör ett amerikanskt lapptäcke

Originaltitel: How to Make an American Quilt
Regissör:Jocelyn Moorhouse
Utgivningsår:1995

Om Hur man gör ett amerikanskt lapptäcke:

Finn är en ung student som håller på att avsluta sin utbildning, och som förbereder sig för sitt stundande bröllop med pojkvännen Sam. Men som alla blivande brudar har hon sina tvivel.
Se filmen på Headweb

Regissör: Peter Svatek
År: 1997
Genre: Äventyr
Skriet från vildmarken

Winona Ryder, Ellen Burstyn, Anne Bancroft, Maya Angelou, Alfre Woodard, Lois Smith, Jean Simmons, Kate Nelligan, Dermot Mulroney, Johnathon Schaech, Samantha Mathis, Loren Dean, Joanna Going, Tim Guinee, Derrick O'Connor, María Celedonio, Kate Capshaw

Jane Anderson

Drama, Romantik

Diskussioner om Hur man gör ett amerikanskt lapptäcke  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hur man gör ett amerikanskt lapptäcke (49 st)
LadyFlanders (Anmäl)   5/10 2018
En evighet sen jag såg den, men jag minns att lapptäckena var fina och Winona mest i vägen.
Albion (Anmäl)   11/2 2018
Tja, visst är det fint berättat och invävt med återblickar och sånt som jag egentligen är ganska svag för men det är samtidigt en tämligen ointressant ramberättelse som känns lite väl klyschig. Jag petar dit en svag 3;a, dvs 3- men då är jag nog egentligen ganska snäll.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   4/8 2017
Tempot är väl kanske lite lågt men annars finns det inte mycket att klaga på. Helmysig film med väldigt bra skådespelare.
Catwalker (Anmäl)   28/4 2014
Glad överraskning. Även om den lunkar på i stilla mak är det så mycket mer kvalité än en massa av det skräp som produceras, ett bra hantverk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hur man gör ett amerikanskt lapptäcke