Huset som droppade blod

Originaltitel: The House That Dripped Blood
Regissör:Peter Duffell
Utgivningsår:1971

Om Huset som droppade blod:

En polisinspektör från Scotland Yard anländer till en liten by där underliga saker skett i ett spökligt hus. Fyra olika händelser spelas upp som olika småfilmer, innan polisinspektören själv anländer till huset för att se vad som försiggår där egentligen.

Denholm Elliott, Peter Cushing, Joss Ackland, Christopher Lee, Ingrid Pitt, John Bryans, John Bennett, John Malcolm, Joanna Dunham, Robert Lang, Tom Adams, Wolfe Morris, Chloe Franks, Jon Pertwee

Robert Bloch

Skräck

Storbritannien
Med i listor: Amicus Productions
Diskussioner om Huset som droppade blod  (0 diskussioner)
Kommentarer om Huset som droppade blod (15 st)
haajen (Anmäl)   13:29 3/6
Har inte åldrats speciellt väl men det är svårt att inte charmas en aning av dessa mysrysare och alla dessa kultskådisar!
Redwood (Anmäl)   5/9 2014
Till skillnad från Tales from the Crypt och Vault of Horror är episoderna inte baserade på serier, utan på noveller av Bloch. Trots att titeln säger en sak så visas inte en droppe blod i filmen. Skräcken är sublim, vilket gör att vändningarna (twisterna) slår emot än med ännu store kraft.
dudson (Anmäl)   28/5 2014
Rejäl kalkon varning över detta spektakel. den bästa episoden var helt klart med Christopher Lee.
AirikrStrife (Anmäl)   27/5 2012
Min 50:de film med Christopher Lee!
Grillo (Anmäl)   8/5 2012
Mysig som de flesta andra amicusantologier. Den här med lite mer humor, internskämt och självdistans än vanligt. Första historien var rätt kass men andra och tredje höll hög klass och fjärde fungerade även om den blev lite fånig. 2-, 3, 3 och 2+. Ramberättelsen kändes lite meningslös men ändå en helt okej trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Huset som droppade blod