Huset vid Tara Road

Originaltitel: Tara Road
Regissör:Gillies MacKinnon
Utgivningsår:2005

Om Huset vid Tara Road:

En amerikansk och en irländsk kvinna bestämmer sig för att byta hus med varandra under en sommar för att på så sätt komma undan tumultet i sina liv. Till en början blir de förvirrade av varandras olika livsstilar, men miljöerna de lär känna gör att de förstår sig på den kvinna i vars hem de bor, och genom denna förståelse får de även upp ögonen för sina egna problem på ett annat sätt än tidigare. Till på köpet resulterar kontakten i sann och varaktig vänskap...

Titel: The Holiday
Originaltitel: Snap Decision
Regissör: Alan Metzger
År: 2001
Snap Decision

Andie MacDowell, Olivia Williams, Stephen Rea, Brenda Fricker, Jean-Marc Barr, Sarah Bolger, Alan Devlin, Jia Francis, Bronagh Gallagher, Iain Glen, Heike Makatsch

Cynthia Cidre, Shane Connaughton

Drama

Irland

Recension Huset vid Tara Road

- Boondock_saint sätter betyg 3 och skriver:
Två kvinnor, Marilyn i USA och Ria på Irland, drabbas av varsin tragedi som de har svårt att hantera. De känner inte varandra, men av en slump talas de vid på telefon och bestämmer sig för att byta hus med varandra under sommaren för att få komma bort från sina liv ett tag. Så Marilyn flyttar hem till Ria och vice versa. De är två väldigt olika personer och deras liv liknar inte varandra alls, så...

Recension av Huset vid Tara Road - Läs hela!

Diskussioner om Huset vid Tara Road  (0 diskussioner)
Kommentarer om Huset vid Tara Road (37 st)
Gigi1943 (Anmäl)   22/11 2012
Det var väldigt svårt att hänga med när det fladdrade mellan USA och Europa (var det Skottland eller Irland? Har glömt) men annars var den okej, kul idé med bytet av bostäder.
snyltare (Anmäl)   2/5 2011
FIlmen lyckades förmedla känslan av att bli störd när man vill vara ensam. Det var intressant! Annars var det väl inget särskilt med den.
Razzel (Anmäl)   16/3 2011
Stephen Rea är alltid sevärd men annars var det mest kopia av en ointressant Harlequin-novell.
BadCharlotte (Anmäl)   16/3 2011
Det går inte att inte jämföra den här med The Holiday och jag håller med kommentarerna här nedanför att den är mycket bättre! Jag förstod mig inte riktigt på den här, kändes som att den hade mer onödiga än nödvändiga scener. Karaktärerna var bara konstiga och omöjligt att känna någon slags medlidande alls med dom. Så kolla på the Holiday istället!
mammene (Anmäl)   19/1 2011
Jag tycker det här var en trevlig film att se, inte något storartat men med lagom mysfaktor. Den var lite banal men det är inget jag hänger upp mig på, den visade att det är bra att få perspektiv på livet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Huset vid Tara Road