Huuu! så hemskt

Originaltitel: Bud Abbott, Lou Costello Meet Frankenstein
Regissör:Charles Barton
Utgivningsår:1948

Om Huuu! så hemskt:

Abbott och Costello spelar två flyttkarlar som ska flytta två stora lådor som visar sig innehålla Greve Dracula och Frankensteins monster.

Titel: Akta're för spöken!
Originaltitel: Hold That Ghost
Regissör: Erle C Kenton
År: 1945
Genre: Skräck, Science Fiction
Draculas hus

Bud Abbott, Lou Costello, Bela Lugosi, Lon Chaney Jr, Glenn Strange, Frank Ferguson, Lénore Aubert, Jane Randolph, Charles Bradstreet

Robert Lees, Frederic I Rinaldo

Komedi, Skräck, Science Fiction

Abbott and Costello Meet Frankenstein, Kom loss Frankenstein, Abbott och Costello möter Frankenstein

Med i listor: Varulvar
Diskussioner om Huuu! så hemskt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Huuu! så hemskt (16 st)
Krille80 (Anmäl)   9/1 2015
Mina allra första Abbott och Costello-film och jag måste säga att jag gillade verkligen den. Abbott spelar "straight-guy"-rollen med Costello bjuder på den fysiska humorn. Vad jag dock älskar med denna film är att legendarerna Bela Lugosi(Dracula), Lon Chaney Jr.(Wolfman) och Glenn Strange(The Frankenstein Monster) repriserar sina klassiska skräckroller. Lyckad blandning av humor och skräck. En tidig filmparodi skulle jag vilja kalla det. 3+
Sture Stenhög (Anmäl)   1/3 2014
Första gången jag ser nåt med Abbott och Costello, och jag kan bara konstatera att de verkar vara lika bedrövliga som alla andra komiker från den här eran. Costellos grej verkar vara att han ska vara klumpig, korkad och godtrogen, medan Abbott inte verkar ha nån grej, det senare är klart att föredra. Det räcker inte med att skämten är usla, de ska upprepas tills man blir tokig också. Det var ju dock för monstren som jag såg filmen, och det är framför allt kul att se Bela Lugosi spela Dracula igen, men när det är de två fåntrattarna som står i centrum, så får varken han eller nån annan nån chans att skina. Men monstren räddar iaf det här till en svag tvåa
KyLLo (Anmäl)   7/1 2012
Skruvad svartvit skräckkomedi som är riktigt rolig på sina ställen. Jag uppskattar att den är gjord som en seriös deckare och med bra specialeffekter för sin tid.
eandersson (Anmäl)   5/1 2012
Chick, Chick, Chick, Chick!
Sznax (Anmäl)   4/1 2012
Riktigt underhållande drift/hyllning till Universals 30-tals skräckisar. Abbott och Costello är roliga genom hela filmen (speciellt Costello) och genom att använda de riktiga monsterskådisarna så blir filmen än bättre. Många roliga scener och en del ganska läskiga. Snygg dekor (även om det är lite för tydligt att det är studio). Betyg 6.2
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Huuu! så hemskt