Hypnotisören

Regissör:Lasse Hallström
Utgivningsår:2012
Antal betyg:1967 betyg

Om Hypnotisören:

En brutal mördare slaktar en hel familj, dock med en enda överlevande. Kriminalkommissarie Joona Linna övertalar hypnotisören Erik Maria Bark att försöka få fram ett vittnesmål ur den svårt skadade sonen genom hypnos. Snart påbörjas en kamp mot klockan för att hitta den sista dottern innan mördaren gör det.

Baserad på romanen Hypnotisören av Lars Kepler från år 2009.

Titel: Wallander - Försvunnen
Regissör: Agneta Fagerström-Olsson
År: 2013
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Wallander - Saknaden

Tobias Zilliacus, Mikael Persbrandt, Lena Olin, Helena af Sandeberg, Oscar Pettersson, Anna Azcárate, Jonatan Bökman, Jan Waldekranz, Eva Melander, Göran Thorell, Gustav Levin, Tomas Magnusson, Ulf Eklund, Conny Vakare, Emma Mehonic

Paolo Vacirca

Drama, Kriminalare, Thriller

The Hypnotist

Sverige
Diskussioner om Hypnotisören  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hypnotisören (151 st)
fridenpaden (Anmäl)   4/11 2017
Hur kan det här ha blivit en så stor boksuccé? Långsam och ointressant film som jag tycker fokuserar på fel saker. Enda intressanta är vändningen i mitten av filmen men så tappar den igen. Olins karaktär är mäkta irriterande.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Rele (Anmäl)   20/10 2017
En våldsam och dålig film. Jag ger en svag tvåa.
Acke Va (Anmäl)   12/10 2017
Rätt så kass film. Hade väntat mej mycket mer.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Huvudrollsinnehavare trion Tobias Zilliacus, Mikael Persbrandt, Lena Ohlin gör bra ifrån sig. Boken (författare Lars Kepler) som är förlaga till filmen och som jag har läst är väldigt spännande och fängslande. Filmmanuset är det heller inget större fel på. Varför blir det då inget toppbetyg från mig? Tror att det beror på Lasse Hallströms (som jag normalt gillar) regiarbete. Thrillers är nog inte hans gebit. Irriterar mig också på alla soldisiga Stockholms vyer som sveps fram och åter. Visst, jag gillar mäktiga stads och samhälles bilder på film, men det här ser mer ut som en serie vinjett förslag till hockey-VM
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hypnotisören