Betyg idag: 1 867 Besökare idag: 6 311

Originaltitel: I Am Sam
Regissör:Jessie Nelson
Utgivningsår:2001

Om I Am Sam:

Den utvecklingsstörde mannen Sam är en ensamstående far till en dotter, Lucy. Sam är ett stort fan av The Beatles, och med hjälp av dem och sina udda vänner lyckas han uppfostra Lucy. När Lucy fyller sju år och är på väg att gå om sin far i fråga om kunskap och intellektuell förmåga hotas deras täta förhållande då en socialarbetare träder in i bilden och vill placera Lucy i fosterhem.

Titel: Rain Man
Regissör: Robert Zemeckis
År: 1994
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Forrest Gump

Sean Penn, Michelle Pfeiffer, Dakota Fanning, Dianne Wiest, Loretta Devine, Richard Schiff, Laura Dern, Brad Silverman, Joseph Rosenberg, Stanley DeSantis, Doug Hutchison, Rosalind Chao, Ken Jenkins, Wendy Phillips, Mary Steenburgen, Marin Hinkle

Jessie Nelson, Kristine Johnson

Drama

Med i listor: Filmtipsets Topp 250
Diskussioner om I Am Sam  (0 diskussioner)
Kommentarer om I Am Sam (431 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21:58 9/10
Bra film
Pingstpastorn (Anmäl)   15:07 7/8
Sean Penn gör sin sannolikt sämsta rolltolkning någonsin i den här filmen. Han är inte ens det minsta övertygande och han spelar faktiskt över ganska rejält emellanåt. I övrigt är filmen bra men jag hade tyckte bättre om den om Penn presterat bättre eller om man valt en annan skådespelare.
Spritzbau (Anmäl)   22:52 22/6
Filmen träffade rätt på så många nivåer att jag storgrät mest hela tiden. Underbart känsla i karaktärerna och fantastiskt spelat. Hatten av!
Jamesa (Anmäl)   03:14 26/5
Välspelat av Pfeiffer och särskilt Penn.Helt ok, men alldeles för sökt för min smak. Borde gripa tag mer.
yrkeschaufföre (Anmäl)   21:04 25/5
Den är välspelad och välskriven men jag tycker att det saknas något .Stark trea, men känns sökt på nått vis.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I Am Sam