I Am Slave

Originaltitel: I Am Slave
Regissör:Gabriel Range
Utgivningsår:2010

Om I Am Slave:

Baserat på verkliga erfarenheter av Mende Nazer som skildrar filmens tolvåriga Malia, dotter till mästarbrottaren Bah, som blir bortförd från sin sudanesiska by i Nubar-bergen av regeringsvänlig arabisk milis och säljs som slav till en kvinna i Khartoum. Denne slår henne för att ha vidrört dennes dotter och efter sex år skickas hon till London, där hennes namn ändras, men hennes miserabla liv i slaveri fortsätter. Hennes pass tas från henne och hon får veta att hennes far kommer att dö om hon går till myndigheterna, ett öde hon delar med upp till 5000 "slavarbetare" i Storbritannien.

Isaach De Bankolé, Lubna Azabal, Yigal Naor, Hiam Abbass, Nonso Anozie, Wunmi Mosaku

Jeremy Brock

Thriller

Storbritannien
Diskussioner om I Am Slave  (0 diskussioner)
Kommentarer om I Am Slave (1 st)
Gordyal (Anmäl)   14:35 22/3
Ytterst medioker film med ett väldigt viktigt budskap som liksom fastnar i den svaga produktionen. (6/15)