Betyg idag: 1 191 Besökare idag: 4 801

Originaltitel: Le goût des autres
Regissör:Agnès Jaoui
Utgivningsår:2000

Om I andras ögon:

En relationskomedi där en företagsledare blir kär i en skådespelerska som tillika är hans engelsklärare. Han försöker slå sig in i hennes värld som präglas av intellektuell kultursnobbism och som inte enbart är välkomnande för en outbildad kapitalist som han själv. Jaouis regidebut. Hon har skrivit filmen tillsammans med sin make Bacri.

Titel: Det regnar alltid i Provence
Originaltitel: Sous le sable
Regissör: François Ozon
År: 2000
Under sanden

Jean-Pierre Bacri, Agnès Jaoui, Anne Alvaro, Alain Chabat, Gérard Lanvin, Christiane Millet, Wladimir Yordanoff, Anne Le Ny

Jean-Pierre Bacri, Agnès Jaoui

Drama, Komedi

The Taste of Others

Frankrike
Med i listor: Filmfrossa på Hagabion 2004, Filmfrossa på Hagabion 2005, Norrbottens filmdagar 2004, Norrköping Filmfestival Flimmer 2001, Norrköping Filmfestival Flimmer 2008
Diskussioner om I andras ögon  (0 diskussioner)
Kommentarer om I andras ögon (76 st)
Dele (Anmäl)   18/4 2018
Välspelat med brett och intelligent innehåll. Stark betygstrea.
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
el_bocadillo (Anmäl)   25/7 2015
Fantastisk film för den som gillar subtil feelgood-film.
AlbinWesley (Anmäl)   2/9 2013
Det hade kunnat va så hemskt bra! Och det är väldigt bra. Hade man gått in lite djupare på karaktärerna så hade det vart fint. Nu var man mest och nosade, och anade ett djup där bakom. Men som sagt ändå väldigt fint och trivsamt drama.
Sznax (Anmäl)   5/5 2013
Väldigt typisk för ny fransk film. Jaoui måste tittat på lite tidig 90-tals Rohmer och sedan tagit en något modernare sving till det hela (och samtidigt tappat Rohmers magi på vägen). Sedan 2000 har väldigt många franska filmer gjorts på exakt det här sättet (om det är Jaouis förtjänst eller om alla tagit inspiration från Rohmer låter jag vara osagt). Lagom intressanta karaktärer gör ointressanta saker i ett någorlunda välskrivet manus med total brist på snygg regi (och bra foto) gör det hela till en bagatell, som man inte stör sig på. Betyg 5.5
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I andras ögon