Betyg idag: 1 071 Besökare idag: 4 864

Originaltitel: I död mans spår
Regissör:Mats Helge
Utgivningsår:1975

Om I död mans spår:

Lingonwestern inspelad i de småländska skogarna. Handlar om den försupne revolvermannen Ben Walker som en dag får besök av en gammal kamrats dotter som behöver hans hjälp.

Carl-Gustaf Lindstedt, Tor Isedal, Isabella Kaliff, Sune Mangs, Sten Ardenstam, Carl-Axel Elfving, Solveig Andersson, Urban Sahlin

Mats Helge, Henry Sidoli

Western

Sverige
Diskussioner om I död mans spår  (0 diskussioner)
Kommentarer om I död mans spår (21 st)
Diclonius (Anmäl)   1/4 2017
Så det här var vad Carl Gustaf Lindstedt gjorde året före han spelade Beck. Ofattbart... kul.
Gordyal (Anmäl)   2/11 2015
Det här var nog för tungt för mig. Allt är liksom så fel så att det inte ens blir rätt. Skämskudde hela vägen. Jag funderar på om det finns något som kan rädda denna film från en etta, någon enda förmildrande omständighet? Tja, den är ju föredömligt kort, innehåller några nakenscener samt en stum snubbe som inte kan spela flöjt. Nej, det hjälps fan inte. (3+/15)
BrutusBeefcake (Anmäl)   23/10 2015
Haha, vet inte riktigt vad jag skall säga. Skönt banjoplonkade tillsammans med en skön Carl-Gustaf som springer runt och jönsar bland mossa, björkar och granris. Några härliga repliker bjuds vi också på men mestadels är detta för dumt för sitt eget bästa. Svenska kobojsare springer runt i småländska skogar med amerikanska namn och snackar om Carston City och dollars. Höjdpunkten är nog gubbarna som sitter och spelar poker med en Öbergs-kortlek. Dåligt men den korta speltiden kommer som en räddare i nöden och 70 minuter på det här känns ändå inte helt bortkastat (4+/15)
Dr T (Anmäl)   2/8 2015
Lågbudget svensk ”lingonvästern” inspelad i Småland (och på High Chaparall) med förvånansvärt många kända skådespelare med Carl-Gustaf Lindstedt i spetsen. Det är ett valhänt försök att exploatera den italienska spagettivästern men utan dess finess för utstuderat våld, ett psykologiserande berättande och estetiskt filmarbete – även om regissören tillika manusförfattaren Mats Helge Olsson försöker att tillskansa sig delar av exempelvis Sergio Leones stiliserade filmspråk. De utpräglat svenska miljöerna (med skog och myrar) förtar också illusionen.
Freddezoor (Anmäl)   5/4 2014
Har länge varit fascinerad av Mats Helge som filmintresserad men är för ung för att ha sett hans filmer på bio. Någon som vet var jag kan få tag på några av Mats Helges filmer?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I död mans spår