Betyg idag: 1 017 Besökare idag: 4 686

Originaltitel: I Don’t Feel at Home in This World Anymore
Regissör:Macon Blair
Utgivningsår:2017

Om I Don’t Feel at Home in This World Anymore:

När en deprimerad kvinna blir rånad finner hon nytt syfte med livet i att leta rätt på tjuvarna tillsammans med sin störiga granne. De hamnar snart på alltför djupt vatten och ställs mot ett gäng degenererade brottslingar.

Titel: Cold in July
Regissör: Alexandre O Philippe
År: 2010
Genre: Komedi
The People vs. George Lucas

Melanie Lynskey, Elijah Wood, David Yow, Jane Levy, Devon Graye, Christine Woods, Robert Longstreet, Gary Anthony Williams, Myron Natwick, Derek Mears, Jason Manuel Olazabal, Lee Eddy, Matt Orduna, Michelle Moreno, Jana Lee Hamblin

Macon Blair

Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller

Med i listor: Sundance Grand Jury Prize
Diskussioner om I Don’t Feel at Home in This World Anymore  (0 diskussioner)
Kommentarer om I Don’t Feel at Home in This World Anymore (11 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   16:46 31/5
Ojämn, men underhållande och hyfsat kreativ. Som debuterande regissör känns det väl som att Macon Blair lär sig på jobbet lite, och influenserna från läromästaren Saulnier är tydliga. Tonen är lättsammare här än i Blue Ruin, men precis som där har man en huvudperson som är en helt vanlig människa och, till skillnad från vad som brukar vara fallet, så slutar hon aldrig vara en helt vanlig människa. Inga oanade actionhjälte-egenskaper hittas längs vägen. Det gillar jag mycket. Melanie Lynskey är också helt perfekt för rollen, och överhuvudtaget är det en karaktär som vi inte är så vana med att se. Så lite synd är det att man inte kan göra mer med henne, filmen lovade mer än vad den riktigt kan leva upp till. Istället blir det lite för mycket knas-indie och wannabe-Coen. Men jag kan ha överseende med de tendenserna, de positiva delarna överväger klart de negativa
Apeman (Anmäl)   21:41 28/5
Börjar bra, men sen går den bort sig. I slutändan ganska poänglöst.
Canomia (Anmäl)   20:20 7/5
Sista halvtimmen är en svag tvåa. Såg den pga tycker om låten, synd att de tappar bort det fina.
annihilat0r (Anmäl)   08:38 8/4
"I Don’t Feel at Home in This World Anymore" är en indiefilm som inledningsvis lovar mycket, men som med tiden har plågsamt svårt att förverkliga sin potential.
MetalJukebox (Anmäl)   08:17 8/4
Gillar den skarpt men det är tråkigt att den utvecklas som den gör, det känns som ett onödigt och den blir mer av en mallartad genrefilm. Den hade varit fantastisk som TV-serie då jag vill se (mycket) mer av Ruth av Tony.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I Don’t Feel at Home in This World Anymore