Betyg idag: 1 008 Besökare idag: 5 688

Originaltitel: I Don’t Feel at Home in This World Anymore
Regissör:Macon Blair
Utgivningsår:2017

Om I Don’t Feel at Home in This World Anymore:

När en deprimerad kvinna blir rånad finner hon nytt syfte med livet i att leta rätt på tjuvarna tillsammans med sin störiga granne. De hamnar snart på alltför djupt vatten och ställs mot ett gäng degenererade brottslingar.

Titel: Revenge for Jolly!
Originaltitel: Revenge for Jolly!
Regissör: Chadd Harbold
Regissör: David Leitch
År: 2017
Genre: Action, Thriller, Mysterium
Atomic Blonde

Melanie Lynskey, Elijah Wood, David Yow, Jane Levy, Devon Graye, Christine Woods, Robert Longstreet, Gary Anthony Williams, Myron Natwick, Derek Mears, Jason Manuel Olazabal, Lee Eddy, Matt Orduna, Michelle Moreno, Jana Lee Hamblin

Macon Blair

Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller

Med i listor: Sundance Grand Jury Prize
Diskussioner om I Don’t Feel at Home in This World Anymore  (0 diskussioner)
Kommentarer om I Don’t Feel at Home in This World Anymore (16 st)
HerrNenne (Anmäl)   2/11 2017
Måttligt bidrag till genren absurd och rolig/grov.
supermancover (Anmäl)   7/10 2017
Ojämn, och jag uppskattar inte att den försöker vara massa genrer samtidigt. Det hade varit bättre om de hade bestämt att gå all in åt ett håll istället för att vara lite-här-lite-där. Blev aldrig engagerad i nån av karaktärerna heller, och jag har svårt för Lynskey.
Jaganatha (Anmäl)   4/9 2017
Godkänt, men inte mer. Påminner i sin blandning av absurd komik och överdrivet våld rätt mycket om Blue Ruin och i sina bästa stunder också om andra filmer som bröderna Coens Fargo. Macon Blair visar ändå viss potential som regissör och manusförfattare.
karlmats (Anmäl)   9/8 2017
En film som inte riktigt vet vad den vill vara, det är ett dåligt tecken. När den försöker vara seriös är det inte speciellt intressant och när den byter fot och blir oseriös är det inte den sortens självmedvetna coolhet som jag går igång på. Ett av problemen är väl att jag aldrig blir speciellt fäst vid Melanie Lynskey, mannen på gatan-rollen är det väl sällan något drag i och även om det här varieras lite när det blir kvinnan på gatan istället så är det inte någon förbättring. Elijah Wood är mest konstig och jag vet inte riktigt vad jag fick ut av det här. Glöms nog snabbt bort och 2an är gjuten.
vonadel (Anmäl)   8/8 2017
Svårt. Så mycket jag gillar med filmen, men också en del som inte är lika bra. Älskar Melanie, och Elijah gör också bra ifrån sig. Men, som flera andra också påpekar tar filmen en vändning som jag inte är helt överens med. Men, ändå riktigt nära en sjua. 6/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I Don’t Feel at Home in This World Anymore