I gult och blått

Originaltitel: I gult och blått
Regissör:Elof Ahrle
Utgivningsår:1942

Om I gult och blått:

Jerker går i sista ring i gymnasiet, och hans liv kretsar kring fotboll och flickvän. Jerkers far försöker stoppa hans fotbollsplaner. Men snart upptäcks Jerkers talanger av fotbollsklubben BK Stella.

Titel: Blådårar - om kärleken till ett fotbollslag
Originaltitel: Blådårar - om kärleken till ett fotbollslag
Regissör: Magnus Gertten, Fredrik Gertten, Stefan Berg
År: 1998
Blådårar - om kärleken till ett fotbollslag
Titel: Kung-Fu Soccer
Regissör: Khyentse Norbu
År: 1999
Genre: Komedi
Fotboll för Buddha

Elof Ahrle, Einar Axelsson, Ann-Margret Bergendahl, John Botvid, Gösta Cederlund, Kaj Hjelm, Christian Bratt, Inga-Bodil Vetterlund, Agda Helin, Curt Siewers, Naemi Briese, Artur Rolén, Julia Cæsar, Ulf Qvarsebo

Carl-Adam Nycop, Elof Ahrle, Tage Holmberg

Komedi

Sverige
Med i listor: Fotboll
Diskussioner om I gult och blått  (0 diskussioner)
Kommentarer om I gult och blått (14 st)
Andra våningen (Anmäl)   16/3 2018
Det får väl bli en tvåa, tack vare Kaj Hjelm som kliver in och fyller en hel del av det tomrum som uppstår i och med den bleka insatsen av huvudrollsinnehavaren.
larsesq (Anmäl)   17/6 2014
Avskyr sportfilmer överlag, men jag gillar ju gammal söderslang och John Botvid och Julia Caesar. Dessutom dyker ju både Per Albin Hansson och V-Gurra upp i cameoroller och det är ju inte fy skam för en film från Svensk Talfilm. Fin humanistisk människosyn av Elof Arhle också. Det får bli tummen upp, trots allt.
FabianBom (Anmäl)   12/12 2008
få högsta betyg av de trevliga samspelet med Hjelm och Ahrle.
Tobias Rydén (Anmäl)   20/7 2008
Söderslang ā la 40-tal är underbart, men naturligtvis är handlingen alltför konventionell och fantastiskt humoristisk är den inte.
boboviking (Anmäl)   15/9 2007
Ahhh I gult och blått, den här filmen har jag sett minst 50 ggr. Den har allt glada sånger, sköna karaktärer och så har den Elof Ahrle!!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I gult och blått