I Heart Huckabees

Originaltitel: I Heart Huckabees
Regissör:David O Russell
Utgivningsår:2004

Om I Heart Huckabees:

Albert är en naturvän och ekologisk hjälte som läser dikter till stora stenar och planterar träd på parkeringsplatser. På senaste tiden har det dykt upp en afrikansk utbytesstudent överallt där Albert befinner sig. Vad beror det på? Och vad har egentligen affärsmannen Brad från varuhuset Huckabees i bakfickan? Och hur står det egentligen till med brandmannen Tommy som är så miljömedveten att han vägrar att åka med brandbilen vid utryckning utan istället cyklar bredvid? Albert bestämmer sig för att hyra in detektiverna Bernard och Vivian Jaffe för att få svar på alla frågor. Detektivernas arbetssätt är att följa sin klient precis överallt, inklusive toaletten, och notera vad han gör och säger. Det medför vissa påfrestningar för alla inblandade.

Titel: Burn After Reading
Regissör: Darren Paul Fisher
År: 2013
Genre: Romantik, Science Fiction, Mysterium
OXV: The Manual

Jason Schwartzman, Isabelle Huppert, Dustin Hoffman, Lily Tomlin, Jude Law, Mark Wahlberg, Naomi Watts, Angela Grillo, Ger Duany, Darlene Hunt, Kevin Dunn, Benjamin Nurick, Jean Smart, Sydney Zarp, Jonah Hill, Isla Fisher, Talia Shire, Bob Gunton

David O Russell, Jeff Baena

Drama, Komedi

I Love Huckabees

USA, Tyskland, Storbritannien
Diskussioner om I Heart Huckabees  (0 diskussioner)
Kommentarer om I Heart Huckabees (326 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Howler19 (Anmäl)   1/12 2016
Sådär härligt bänggalet på ett sätt som brukar bli fel, men som blev rätt ändå. David O. Russells fingeravtryck ses tydligt på sättet som karaktärerna bär filmen, kanske mer här än i någon annan av hans filmer. Marky Mark gör förmodligen sin karriärs bästa roll.
gjoob (Anmäl)   4/10 2016
Meninglös babbelfilm med enormt enerverande karaktärer. Oavsett om den är ironisk eller inte, kommer man inte ifrån att det är en mycket påfrestande skitfilm.
Sarakin76 (Anmäl)   6/9 2016
Denne var faktisk dobbelt så bra som jeg husket den.
sawa (Anmäl)   31/3 2016
och poängen med denna film är:?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I Heart Huckabees