I hennes majestäts hemliga tjänst

Originaltitel: On Her Majesty's Secret Service
Regissör:Peter R Hunt
Utgivningsår:1969

Om I hennes majestäts hemliga tjänst:

Agent 007 och äventyraren Tracy Di Vicenzo slår sig ihop för att bekämpa den lömska organisationen SPECTRE högt upp i de förrädiska Alperna. Men gruppens starke ledare Ernst Stavro Blofeld håller på att sätta sin hitills mest djävulska plan i verket: En ide till bakteriologisk krigsföring som kan döda miljontals människor! Baserad på Ian Flemings förlaga.

Titel: Utan förbarmande
Originaltitel: A View to a Kill
Regissör: John Glen
År: 1985
Levande måltavla

George Lazenby, Diana Rigg, Telly Savalas, Bernard Lee, Gabriele Ferzetti, Lois Maxwell, Ilse Steppat, George Baker, Bernard Horsfall, Desmond Llewelyn, Angela Scoular, Catherine Schell, Yuri Borionko, Virginia North, Geoffrey Cheshire

Richard Maibaum, Simon Raven

Action, Romantik, Thriller, Äventyr

Storbritannien

Recension I hennes majestäts hemliga tjänst

- mageek sätter betyg 5 och skriver:
Jag ger I hennes majestäts hemliga tjänst högsta betyg. Det är inte bara den bästa Bondfilmen, utan också kanske den bästa actionfilmen någonsin. Den visar upp ett sällan skådat djup, samtidigt som den aldrig blir sliskig. Kort sagt: den har allt.

Recension av I hennes majestäts hemliga tjänst - Läs hela!

Med i listor: 60-tal Top 50, James Bond
Diskussioner om I hennes majestäts hemliga tjänst  (1 diskussioner)
Kommentarer om I hennes majestäts hemliga tjänst (313 st)
lave (Anmäl)   12/11 2018
På senare tid tycker jag denna är en av de bästa Bondfilmerna, om än med en av de svagare Bond-skådisarna. Lazenby är dock helt okej för det mesta. Grym titelmelodi, sjukt snyggt filmat och suveräna actionscener. Och i mitt tycke den överlägset bästa av Bond-brudarna.
C12 (Anmäl)   2/12 2017
Märklig Bond, inga lustiga agentprylar.
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
En av de bättre Bond
Zebulonm (Anmäl)   10/9 2017
Riktigt bra Bond. Lazenby gör en bra roll som Bond. Slår klart en del av Connerys innan denna....
Jamesa (Anmäl)   9/2 2017
Antagligen den bäst filmade gamla Bondrullen. "He had a lot of guts!"
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I hennes majestäts hemliga tjänst