Betyg idag: 1 889 Besökare idag: 5 737

Originaltitel: Some Like It Hot
Regissör:Billy Wilder
Utgivningsår:1959

Om I hetaste laget:

När Chicagomusikanterna Joe och Jerry råkar bli vittnen till ett maffiamord, tvingas de ta till flykten på ett tåg till Florida, utklädda till Josephine och Daphne, de nya medlemmarna i ett flickjazzband. Deras förklädnad är perfekt... ända tills de båda förälskar sig i sångerskan Sugar och en miljonär börjar uppvakta Daphne. Och maffiabossen är fortfarande på jakt efter dem...

Titel: Tootsie
Originaltitel: Op med lille Martha
Regissör: Asbjørn Andersen
År: 1946
Op med lille Martha

Jack Lemmon, Tony Curtis, Marilyn Monroe, Joe E Brown, George Raft, Pat O'Brien, Nehemiah Persoff, Joan Shawlee, Mike Mazurki, Dave Berry

Billy Wilder, I A L Diamond

Komedi, Romantik

Recension I hetaste laget

- anonym skriver:
Detta är troligtvis världens bästa komedi någonsin och utan tvekan en av de mest kända. Tre världsstjärnor i toppform i huvudrollerna; Tony Curtis, Jack Lemmon och Marilyn Monroe som alla gör en av deras bästa insatser här. Billy Wilders bästa film som kammade hem en Oscar för bästa kostymer (av Orry-Kelly). Det var denna film som Sugar, Broadwaymusikalen, inspirerades ifrån. Denna suveräna komedi...

Recension av I hetaste laget - Läs hela!

Med i listor: 50-tal Top 50, Fiktiva musiker, Hollywood-klassiker, Jönköping filmfestival -07, Romantik Top 50
Diskussioner om I hetaste laget  (0 diskussioner)
Kommentarer om I hetaste laget (322 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21:43 22/10
myslas (Anmäl)   20:43 6/1
Ungefär så roligt som det kan bli. Jack Lemmon och Marilyn Monroe briljerar verkligen.
RustyFilm (Anmäl)   5/12 2016
En äkta klassiker som har det mesta, bra skådespelare, ett fantastiskt manus, högt underhållningsvärde, mycket rolig och även lite spännande. Komediernas komedi. Om Casablanca är svart/vita filmens 40-tals etta så är det här 50-talets motsvarighet
Raimo_1985 (Anmäl)   30/11 2016
Nä det var det inte alls förresten, Hur man får en miljonär var den första.
Raimo_1985 (Anmäl)   30/11 2016
Först tyckte jag bara det var supertramsigt och löjligt och jag pallade inte riktigt med, ska de hålla på så här i två timmar tänkte jag. Sen blev den rolig och växte till en tidig, radikal queer-film. Detta är min första Marilyn Monroe för övrigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I hetaste laget