Betyg idag: 1 314 Besökare idag: 4 174

Originaltitel: Some Like It Hot
Regissör:Billy Wilder
Utgivningsår:1959

Om I hetaste laget:

När Chicagomusikanterna Joe och Jerry råkar bli vittnen till ett maffiamord, tvingas de ta till flykten på ett tåg till Florida, utklädda till Josephine och Daphne, de nya medlemmarna i ett flickjazzband. Deras förklädnad är perfekt... ända tills de båda förälskar sig i sångerskan Sugar och en miljonär börjar uppvakta Daphne. Och maffiabossen är fortfarande på jakt efter dem...

Titel: Tootsie
Regissör: Max Pécas
År: 1981
Genre: Komedi, Kriminalare
Belles, blondes et bronzées

Jack Lemmon, Tony Curtis, Marilyn Monroe, Joe E Brown, George Raft, Pat O'Brien, Nehemiah Persoff, Joan Shawlee, Mike Mazurki, Dave Berry

Billy Wilder, I A L Diamond

Komedi, Romantik

Recension I hetaste laget

- anonym skriver:
Detta är troligtvis världens bästa komedi någonsin och utan tvekan en av de mest kända. Tre världsstjärnor i toppform i huvudrollerna; Tony Curtis, Jack Lemmon och Marilyn Monroe som alla gör en av deras bästa insatser här. Billy Wilders bästa film som kammade hem en Oscar för bästa kostymer (av Orry-Kelly). Det var denna film som Sugar, Broadwaymusikalen, inspirerades ifrån. Denna suveräna komedi...

Recension av I hetaste laget - Läs hela!

Med i listor: 50-tal Top 50, Fiktiva musiker, Hollywood-klassiker, Jönköping filmfestival -07, Romantik Top 50
Diskussioner om I hetaste laget  (0 diskussioner)
Kommentarer om I hetaste laget (323 st)
Ful_fisk (Anmäl)   19:45 22/5
Rolig, snygg och välgjord komedi med suveräna skådisar i högform! Måhända inte lika bra som Billy WIlders bästa draman, men ändock högklassig och skitbra. Fantastisk slutscen.
Lotso (Anmäl)   16:26 14/4
I sin helhet är detta en underhållande film som verkligen levererar de goda bitarna. Skådespelarna går verkligen in i sina roller och när de har kul har tittaren kul. Humorn även ifall jag missade ett par så är det en dialogfylld komedi som verkligen bara har ett enda skämt under två timmar, två killar är utklädda till tjejer. Men Billy Wilder får det att funka och som Roger Ebert sa. Filmen är mer eller mindre om sex, men låsas vara om kriminalitet och girighet. Med andra ord, en film före sin tid.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
myslas (Anmäl)   6/1 2017
Ungefär så roligt som det kan bli. Jack Lemmon och Marilyn Monroe briljerar verkligen.
RustyFilm (Anmäl)   5/12 2016
En äkta klassiker som har det mesta, bra skådespelare, ett fantastiskt manus, högt underhållningsvärde, mycket rolig och även lite spännande. Komediernas komedi. Om Casablanca är svart/vita filmens 40-tals etta så är det här 50-talets motsvarighet
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I hetaste laget