I Know My First Name Is Steven

Originaltitel: I Know My First Name Is Steven
Regissör:Larry Elikann
Utgivningsår:1989

Om I Know My First Name Is Steven:

Den sjuåriga pojken Steven blir en dag kidnappad utanför skolan och försvinner spårlöst i flera år. Trots ett enträget letande kan hans familj inte hitta honom. När samma sak händer en sexårig pojke många år senare dyker Steven plötsligt upp på en polisstation och berättar vem han är.

Cindy Pickett, Pruitt Taylor Vince, John Ashton, Corin Nemec, Luke Edwards, Ray Walston, Amy O'Neill, Stephen Dorff, Gregg Henry, Jim Haynie, Arliss Howard, Peter Michael Goetz, Darcy DeMoss, Scott Reeves

J P Miller, Cynthia Whitcomb

Drama, Kriminalare, Mini-serie

The Missing Years

Diskussioner om I Know My First Name Is Steven  (0 diskussioner)
Kommentarer om I Know My First Name Is Steven (23 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Har bara sett den enda gång och det var när den gick på TV under slutet av 90-talet. Minns att jag tyckte den var väldigt bra då och jag skulle gärna vilja se om den.
Gordyal (Anmäl)   11/6 2012
Stabil miniserie - intressant story. (8+/15)
Mikka (Anmäl)   26/3 2012
Versionen jag såg var inte 96 minuter utan nästan dubbelt så lång. Det är en tv-film, och förmedlar verkligen den känslan. Den verklighetsbaserade historien är dock sprängstoff och gör filmen väldigt sevärd. Filmen tar upp många svåra frågor och dilemman. 3+
Starlette (Anmäl)   30/11 2011
Minns att jag gillade den här mycket som liten, och den håller än. Intressant och berörande. Gillar verkligen killen som spelar tonåriga Steven, han är en läckerbit! :)
void0 (Anmäl)   12/7 2011
Såg denna på tv för 15-20 år sedan. Minns att jag tyckte den var väldigt bra. Vet inte hur den står sig idag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I Know My First Name Is Steven