I Love You Phillip Morris

Originaltitel: I Love You Phillip Morris
Regissör:Glenn Ficarra, John Requa
Utgivningsår:2009

Om I Love You Phillip Morris:

Steven Russell är lyckligt gift med Debbie och en mönsterinvånare i staden där de bor. En bilolycka får honom att drastiskt omvärdera sitt liv. Steven inser att han måste sluta ljuga om att han är gay och beslutar sig för att leva sitt liv fullt ut - även om det innefattar att bryta mot lagen. Stevens nya syn på livet gör att han ganska snabbt hamnar i fängelset. Där tar livet ännu en ny vändning och han blir galet kär i Phillip Morris, en känslosam och lågmäld kille. Stevens hängivelse att få leva ett liv i frihet tillsammans med Phillip driver Steve till fler och flera innovativa brott. Han är beredd att göra vad som helst för att förenas med Phillip utanför murarna och han genomför en rad osannolika rymningsförsök som får omvärlden att häpna.

Titel: Catch Me If You Can
Regissör: Miguel Arteta
År: 2009
Genre: Komedi, Romantik
Youth in Revolt

Jim Carrey, Ewan McGregor, Clay Chamberlin, Jessica Heap, Morgana Shaw, Leslie Mann, Nicholas Alexander, Michael Beasley, Tony Bentley, Sean Boyd, Brennan Brown, Michael Wozniak, Antoni Corone, Kennon Kepper, Rodrigo Santoro

Glenn Ficarra, John Requa

Drama, Komedi, Romantik

Frankrike, USA

Recension I Love You Phillip Morris

- frienatic sätter betyg 3 och skriver:
Jim Carrey hittar utlopp för både sin komiska och dramatiska ådra i I love you Phillip Morris, en romantisk komedi som utmanar det heteronormativa samhället med hjälp av både slapstick och seriositet. Aids, oralsex med Ewan McGregor och brister i USA:s rättssystem är bara några av de ämnen som avhandlas på vägen mot den bitterljuva upplösningen.

Recension av I Love You Phillip Morris - Läs hela!

Diskussioner om I Love You Phillip Morris  (0 diskussioner)
Kommentarer om I Love You Phillip Morris (274 st)
RunRiot (Anmäl)   29/11 2018
McGregor är supergullig, men annars var den här filmen mest rörig. Tyckte tyvärr att bikaraktärerna var intressantare än Jim Carrey.
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
ganska så kul
wiberga (Anmäl)   26/12 2016
Helt otrolig. Den hade allt, satt som fastnaglad framför skärmen tills sluttexterna rullade fram. Riktigt bra!
larsen1976 (Anmäl)   21/10 2016
En något udda roll för Jim Carrey... lite svårt att se honom som homosexuell. Men han tacklar rollen bra och spelar övertygande.
karlmats (Anmäl)   29/7 2016
Jag kan inte riktigt ta det här på allvar. Jim Carrey som jag annars gillar generellt verkar inte riktigt gå in för att spela en gayroll på allvar, det känns lite som att han och McGregor dyngat ner sig en dag och kommit på den här idén på krogen och sen inte riktigt velat committa sig till den trots att kontraktet redan var påskrivet. Istället blir det mycket flams och ganska dålig humor. 2an är ganska svag trots en del roliga scener.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I Love You Phillip Morris