I lust och nöd

Originaltitel: Heartburn
Regissör:Mike Nichols
Utgivningsår:1986

Om I lust och nöd:

Rachel and Mark är båda Washington-journalister. De träffas på ett bröllop och snart är de gifta. De får snabbt en dotter, Annie. Men en dag upptäcker Rachel att Mark är otrogen under hennes graviditet.

Titel: Life Partners
Regissör: Richard Lester
År: 1974
Genre: Action, Thriller
Juggernaut

Meryl Streep, Jack Nicholson, Kevin Spacey, Jeff Daniels, Mercedes Ruehl, Catherine O'Hara, Stockard Channing, Steven Hill, Maureen Stapleton, Richard Masur, Milos Forman, Mamie Gummer

Nora Ephron

Drama, Komedi

Diskussioner om I lust och nöd  (0 diskussioner)
Kommentarer om I lust och nöd (20 st)
KyLLo (Anmäl)   22/3 2017
Bra musik, står det i mina minnesanteckningar. Tydligen var det inte något annat som fastnade i minnet.
ulpe01 (Anmäl)   19/5 2016
Efter att ha sett "Everything is copy" blev jag sugen att se Ephrons filmer igen och den här hade jag totalmissat. Når inga högre höjder, men har tillräckligt mycket bra i sig för att nå upp till medelbetyg. Alltid kul att se Streep och Nicholson i tidigare roller.
okidoki (Anmäl)   15/3 2016
Pinsam på alla sätt.
mammene (Anmäl)   2/1 2015
Det är mycket nostalgi att återse denna story med två av de bästa i huvudrollerna och jag kan inte låta bli att beundra den lilla dottern som betedde sig så naturligt med sin mamma Meryl, som det visade sig också är hennes mamma så det fick sin naturliga förklaring. Smårolig, romantisk och lite sorglig och en härlig 80-tals anda, och inte att förglömma, musiken.
Gigi1943 (Anmäl)   27/9 2014
Nu har jag definitivt tröttnat på Maryl S, hon syns i varenda film! När jag såg att den var ca 30 år gammal så begrep jag att man faktiskt kan bilda familj i den åldern MEN man har ju sen nåt år tillbaka vant sig vid att Meryl är äldre (nästan 50 år) och då verkar detta inte trovärdigt. Har denna stjärna aldrig varit ung??? Alltså en fånig och osannolik historia! Fast slutet var i min smak. Oj vad den segar mellan en etta och en tvåa, men idag är jag sur så den stannar på det lägre!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I lust och nöd