I mördarens spår - Själavårdaren

Originaltitel: Prime Suspect 3 - Keeper of Souls
Regissör:David Drury
Utgivningsår:1993

Om I mördarens spår - Själavårdaren:

DCI Jane Tennison flyttas till ett nytt distrik och hamnar på sedlighetsroteln. Men snart har hon hand om en mordutredning ändå, eftersom en 17-årig prostituerad pojke hittats i en nedbrunnen lägenhet. Spåren leder till pojkens brutale hallick och sedan vidare till några av samhällets mer respekterade personer ... Samtidigt som hon försöker lösa mordet och kämpa mot den sexism som hon till viss del fått vänja sig vid på polisstationen, måste hon tampas med högre instanser som till varje pris vill undvika en skandal.

Titel: I mördarens spår - Ett högt pris
Regissör: John Strictland
År: 1992
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
I mördarens spår - Operation Nadine
Titel: I mördarens spår - Oskyldigt dömd?
Originaltitel: Prime Suspect 4: Scent of Darkness
Regissör: Paul Marcus
År: 1995
Genre: Kriminalare, Mysterium
I mördarens spår - Oskyldigt dömd?
Titel: I mördarens spår - Sista akten
Originaltitel: Prime Suspect 7: The Final Act
Regissör: Philip Martin (IV)
År: 2006
Regissör: Tom Hooper
År: 2003
Genre: Kriminalare
I mördarens spår - Sista vittnet

Helen Mirren, Richard Hawley, David Thewlis, Ciarán Hinds, Tom Bell (I), Mark Strong, Mossie Smith, John Benfield, Jack Ellis, Philip Wright, Struan Rodger

Lynda La Plante

Drama, Kriminalare, Mysterium, Mini-serie

Prime Suspect 3, I mördarens spår 3

Storbritannien
Filmnummer: 32033
Diskussioner om I mördarens spår - Själavårdaren  (0 diskussioner)
Kommentarer om I mördarens spår - Själavårdaren (10 st)
Roswall (Anmäl)   30/5 2017
Tycker den är snäppet bättre än de två tidigare.
Krille80 (Anmäl)   3/11 2014
I de två tidigare omgångarna av miniserier har längden på 200 minuter ar en tillgång. Denna gången när historien inte är lika stark så blir det istället en nackdel. Sedan känner jag att homosexualitet och pedofili sammanblandas i denna historien. Att miniserien har 20 år i nacken förlåter inte riktigt det.
Zipper (Anmäl)   30/7 2013
Sammanblandningarna av homosexualitet och pedofili stör rejält. Inte ens det faktum att serien har ca. 20 år på nacken kan ursäkta det. Däremot är detta en rätt intressant skildring av korruptionen inom poliskåren och hur vissa håller varandra om ryggen till varje pris. Ingen Prime Suspect har hittills nått upp till en fyra. Synd, och förvånande.
Ola_Schubert (Anmäl)   28/3 2010
Tja, en iof välgjord film, Helen Mirren levererar som vanligt. Dock är jag lite trött på dessa ständigt återkommande "manliga sammansvärjningar". Dock framställs, i motsatts till många svenska filmer, en hel del män som vettiga också. Intrigen är intresseväckande men knappast så fängslande att det skulle kunna bli en tyra i betyg. Istället så får det bli en mycket stark trea i stället.
Klara Sofia (Anmäl)   26/12 2009
Njae..... jag är ju alltså inte lika såld på denna filmtipsfemma. För det första gillar jag inte lösa trådar i slutet. Telefonsamtalet borde nämnts i slutförhöret eller så skulle man fortsatt några scener till. Visst den håller vår uppmärksamhet vid liv, och det gör trean stark, men mordgåtor brukar hålla oss fängslade. Mirren levererar dock högklassigt i vanlig ordning, och jag gillar också snuten som byter sida. Viktigt att visa den respekt och lojalitet som duktiga, genuina och medmänskliga poliser kan uppväcka hos mindre seriösa kolleger.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I mördarens spår - Själavårdaren