I nattens mörker

Originaltitel: Dressed to Kill
Regissör:Brian De Palma
Utgivningsår:1980

Om I nattens mörker:

En galen mördare förföljer en prostituerad kvinna som råkade bli vittne till ett mord. Kvinnan bestämmer sig för att forska i händelsen med hjälp av mordoffrets son.

Titel: Vittnet måste tystas
Regissör: Gordon Willis
År: 1980
Genre: Drama, Thriller
Mannen i mörkret

Michael Caine, Nancy Allen, Angie Dickinson, Keith Gordon, Dennis Franz, David Margulies

Brian De Palma

Thriller, Skräck, Mysterium

Diskussioner om I nattens mörker  (0 diskussioner)
Kommentarer om I nattens mörker (64 st)
Jansmyr (Anmäl)   14/9 2018
En härlig film som är som bäst vid början och slut. Den sista duschscenen är nog det roligaste jag sett i år!
dudson (Anmäl)   31/5 2018
Duglig som psykologisk thriller men är nått väsentligt som saknas. Men fina New York miljöer och vacker musik. Samt en lysande Dennis Franz och mästerliga Caine.
gjoob (Anmäl)   28/1 2018
Tät, medryckande och sexig thriller. Kanske lite väl platt och förutsägbar ibland, men då är ju ofta hela genren den hyllar just det. Den fyller sitt syfte och är spännande och underhållande rakt igenom.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
BrutusBeefcake (Anmäl)   6/7 2017
Förutom ett snyggt mord och ett par snygga referenser till giallos så ser jag inte mycket att hämta här. Det är överdramatiskt, långsökt, dumt och inte alls sexigt. En redig besvikelse men Caine är ju ändå bra, tyvärr är inte filmen det. Alls. (4/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I nattens mörker