I Origins

Originaltitel: I Origins
Regissör:Mike Cahill (II)
Utgivningsår:2014

Om I Origins:

En molekylärbiolog gör tillsammans med sin genialiska labbpartner en revolutionerande upptäckt.
Se filmen på iTunes

Regissör: David Mackenzie
År: 2007
Genre: Drama, Romantik
Hallam Foe

Michael Pitt, Brit Marling, Astrid Bergès-Frisbey, Steven Yeun, Archie Panjabi, Kashish, Cara Seymour, William Mapother, Crystal Anne Dickinson, Venida Evans, Ako

Mike Cahill (II)

Drama, Science Fiction

Diskussioner om I Origins  (0 diskussioner)
Kommentarer om I Origins (55 st)
torbehn (Anmäl)   22/1 2018
Stark film med djup och mycket hjärta. Borde ha varit en TV-serie i minst tio delar, men fungerar ändå.
Mother (Anmäl)   3/12 2017
Jag vet att jag såg den här men minns absolut ingenting. 3?
Mikael602 (Anmäl)   11/4 2017
Filmen bygger ju underliggande på frågan om vetenskapen skulle bevisa närvaron av en Gud. Även om det är ett fint drama så är det också en massa religiöst bullshit. Det är lika sannolikt att bevisa att Gud finns som att Stålmannen finns på riktigt och kommer från Krypton. Därför blir det så svårt att tycka om filmen, då den nästan lutar mot propaganda. Det finns över 4000 olika varianter av religion som vi snarare behöver mindre av i ett modern utvecklat och utbildat samhälle, inte mer.
hardcore (Anmäl)   22/1 2017
Svårt att betygsätta denna film för den blir så svängig och säger egentligen inte så mycket
Starkbröl (Anmäl)   11/1 2017
Börjar väl helt okej men spårar ur totalt i hysteriskt trams. Passar iofs bra för en vindrickarkväll med dina tolv katter medan drömfångarna långsamt roterar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I Origins