I rättvisans namn

Originaltitel: Extreme Prejudice
Regissör:Walter Hill
Utgivningsår:1987

Om I rättvisans namn:

De växte upp tillsammans i Benrey vid mexikanska gränsen, men nu står de på varsin sida om lagen. Jack är tredje generationens Texas Ranger, och Cash är en hänsynslös narkotikasmugglare.

Titel: De sju samurajerna
Originaltitel: Shichinin no samurai
Regissör: Akira Kurosawa
År: 1954
Genre: Drama, Action, Äventyr
De sju samurajerna
Titel: Änglarnas stad – Los Angeles
Originaltitel: To Live and Die in L.A.
Regissör: William Friedkin
Regissör: Robert Aldrich
År: 1954
Genre: Äventyr, Western
Vera Cruz

Nick Nolte, Powers Boothe, Michael Ironside, Maria Conchita Alonso, Rip Torn, William Forsythe, Clancy Brown, Matt Mulhern, Larry B Scott, Dan Tullis Jr, Tommy 'Tiny' Lister

Fred Rexer, John Milius, Harry Kleiner, Deric Washburn

Drama, Action, Kriminalare, Western

Diskussioner om I rättvisans namn  (0 diskussioner)
Kommentarer om I rättvisans namn (18 st)
GrandMaster_E (Anmäl)   6/6 2017
Brakar loss fint i 3:e akten. Innan dess är det väl en lite lätt rörig axelryckning med så många härliga skådisar i alla möjliga roller att jag blir helt till mig.
Fläskkäft (Anmäl)   18/6 2015
Hård actionrökare med gott om machoattityd. Många kända ansikten och som vanligt är det kul att se dom som unga och fräscha. Michael Ironsides karaktär påminner om Ham Tyler som han spelade i tv-serien V. Nick Nolte går på rutin och Powers Boothe är bra på att spela ett sliskigt svin. Det pangas mycket men speciellt blodig är den inte med dagens mått mätt. Det blir en svettig uppgörelse någonstans i Mexico och Walter Hill visar att han behärskar genren.
Dutch (Anmäl)   12/6 2013
Svettig och hårdkokt action med intressant handling. Dessutom ett flertal härliga skådisar, tex. Clancy Brown och Michael Ironside.
Grillo (Anmäl)   4/11 2012
Bra och välgjorda (och väldigt våldsamma för 80-talet) actionscener men filmen i sig är rätt ointressant och seg. Det tar för lång tid innan man förstår poängen med armésnubbarna och hur de vävs in i resten av storyn.
Bumbi78 (Anmäl)   21/6 2012
Svettig modern western med en ordenlig skock tuffingar, en nisch Walter Hill bemästrade bra. Den här saxades sönder och samman när det begav sig på 80-talet och därför är den oklippta versionen ett måste. Gott om attityd och våld ackompanjerat av Cooder´s utmärkta musik.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I rättvisans namn