I, Robot

Originaltitel: I, Robot
Regissör:Alex Proyas
Utgivningsår:2004

Om I, Robot:

I, Robot utspelar sig i en värld där robotar lever i harmoni tillsammans med människan - de tvättar våra kläder, styr våra flygplan och passar våra barn. Alla robotar lever enligt tre grundläggande lagar: En robot får inte skada eller låta en människa skadas, en robot måste lyda en människas order om det inte bryter mot första lagen och en robot måste försvara sin egen existens så länge det inte bryter mot de första två lagarna. Efter ett mystiskt självmord på robotfirmans huvudkontor kallas polisen Del Spooner in. Han är övertygad om att det är en robot som ligger bakom dödsfallet, trots att de tre lagarna förbjuder det.

Titel: Surrogates
Regissör: Len Wiseman
År: 2012
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Total Recall

Will Smith, Bridget Moynahan, Alan Tudyk, Chi McBride, Bruce Greenwood, James Cromwell, Adrian Ricard, Jerry Wasserman, Shia LaBeouf, Fiona Hogan

Jeff Vintar, Akiva Goldsman

Thriller, Äventyr, Science Fiction

Recension I, Robot

- FreddyKrueger sätter betyg 2 och skriver:
I, Robot handlar om en ganska nära framtid (år 2035) då man har byggt robotar som vandrar runt som helt vanliga människor. De hjälper till att göra folks sysslor medan vi människor slipper göra det mesta. Alla robotar har tre regler som tillsist säger att vad som än händer får en robot aldrig hota eller skada en människa. Folket litar fullständigt på robotarna och det har aldrig hänt en enda olycka...

Recension av I, Robot - Läs hela!

Med i listor: Sci Fi-litteraturbaserat
Filmnummer: 20004
Diskussioner om I, Robot  (0 diskussioner)
Kommentarer om I, Robot (1010 st)
dudson (Anmäl)   14:33 26/6
Tröttsam i längden. Men tankeväckande story. Smith är ingen vidare skådis precis. Men karln har nån karisma som når ut genom tv n. Passar bra i såna här roller. Tyvär så blir slutresultatet light ointresse. 1+
widez (Anmäl)   22:14 6/2
Hyfsat underhållande med ett intressant tema. Inte den mest genomtänkta handlingen dock och dialogerna är överlag mediokra.
Rai (Anmäl)   28/11 2017
Nop, är inte vidare förtjust i Will Smith, trots att har väl gjort några få bra filmer, men inte denna...
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Underhållande
Hypostas (Anmäl)   23/12 2016
Det är en trea om man spolar förbi en del tröttsamma och fult animerade actionsekvenser. (omtitt)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I, Robot