I, Robot

Originaltitel: I, Robot
Regissör:Alex Proyas
Utgivningsår:2004

Om I, Robot:

I, Robot utspelar sig i en värld där robotar lever i harmoni tillsammans med människan - de tvättar våra kläder, styr våra flygplan och passar våra barn. Alla robotar lever enligt tre grundläggande lagar: En robot får inte skada eller låta en människa skadas, en robot måste lyda en människas order om det inte bryter mot första lagen och en robot måste försvara sin egen existens så länge det inte bryter mot de första två lagarna. Efter ett mystiskt självmord på robotfirmans huvudkontor kallas polisen Del Spooner in. Han är övertygad om att det är en robot som ligger bakom dödsfallet, trots att de tre lagarna förbjuder det.

Titel: Surrogates
Regissör: Len Wiseman
År: 2012
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Total Recall

Will Smith, Bridget Moynahan, Alan Tudyk, Chi McBride, Bruce Greenwood, James Cromwell, Adrian Ricard, Jerry Wasserman, Shia LaBeouf, Fiona Hogan

Jeff Vintar, Akiva Goldsman

Thriller, Äventyr, Science Fiction

Recension I, Robot

- connya sätter betyg 3 och skriver:
Filmer om en framtid där robotar finns i våran vardag är ingenting nytt. Men där exempelvis ganska långsamma A.I tar upp samhällsfrågor och en liten robotpojkes evighetslånga resa väljer I, Robot att vara en ganska lättsamm Actionfilm. Will Smith spelar Del Spooner, en polis som inte alls gillar alla dessa nya robotar som snart ska finnas i varje människas hem. När en forskare inom U.S Robotics dör...

Recension av I, Robot - Läs hela!

Med i listor: Sci Fi-litteraturbaserat, Science Fiction Top 50
Filmnummer: 20004
Diskussioner om I, Robot  (0 diskussioner)
Kommentarer om I, Robot (1010 st)
dudson (Anmäl)   26/6 2018
Tröttsam i längden. Men tankeväckande story. Smith är ingen vidare skådis precis. Men karln har nån karisma som når ut genom tv n. Passar bra i såna här roller. Tyvär så blir slutresultatet light ointresse. 1+
widez (Anmäl)   6/2 2018
Hyfsat underhållande med ett intressant tema. Inte den mest genomtänkta handlingen dock och dialogerna är överlag mediokra.
Rai (Anmäl)   28/11 2017
Nop, är inte vidare förtjust i Will Smith, trots att har väl gjort några få bra filmer, men inte denna...
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Underhållande
Hypostas (Anmäl)   23/12 2016
Det är en trea om man spolar förbi en del tröttsamma och fult animerade actionsekvenser. (omtitt)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I, Robot