I rymden finns inga känslor

Originaltitel: I rymden finns inga känslor
Regissör:Andreas Öhman
Utgivningsår:2010

Om I rymden finns inga känslor:

Simon har Aspergers syndrom och tycker inte om förändringar. Han bor tillsammans med sin storebror Sam och hans flickvän Frida, men hon tröttnar på att deras liv ständigt måste anpassas till Simons behov av bergfasta rutiner och lämnar dem. Simon vill att allt ska vara som förut och när han inser att Frida inte kommer tillbaka bestämmer han sig för att själv hitta en ny flickvän till Sam.

Titel: Patrik 1,5
Originaltitel: Adam
Regissör: Max Mayer
År: 2009
Adam
Titel: I rymden finns inga känslor
Originaltitel: I rymden finns inga känslor
Regissör: Jeremiah S Chechik
År: 1993
Genre: Komedi, Romantik
Benny & Joon

Bill Skarsgård, Martin Wallström, Cecilia Forss, Sofie Hamilton, Kristoffer Berglund, Susanne Thorson, Per Andersson, Lotta Tejle, Jimmy Edlund

Andreas Öhman, Jonathan Sjöberg

Drama, Komedi, Romantik

Simple Simon, Simple Simon - There Are No Feelings in Outer Space

Sverige

Recension I rymden finns inga känslor

- Bezon sätter betyg 4 och skriver:
Integration av grafiskt maner, musik och film är verkligen grymt gjort. Cirklar, symboler och annan småretro grafik poppar in och ut i takt till musiken och filmen. På ett par ställen talas det till och med i takt till musiken.

Recension av I rymden finns inga känslor - Läs hela!

Diskussioner om I rymden finns inga känslor  (0 diskussioner)
Kommentarer om I rymden finns inga känslor (380 st)
Hans Moleman (Anmäl)   23:21 20/4
Klara brister, men ändå en charmig film.
gaskammarvalse (Anmäl)   20:05 23/3
Dåligt porträtt av assburgers men trevlig feelgoodkänsla
LizzyElisabeth (Anmäl)   02:21 11/3
Att h en son med AS gör att man förstår så mycket mer av denna film. Så viktig att se för att förstå...
Rai (Anmäl)   30/10 2017
Den här filmen är egentligen inte alls så bra. Bill Skarsgård tolkning av en person med Aspergers syndrom går att diskutera, men å andra sida är ju inte Bill är någon direkt bra skådespelare. Jag har jobbat ganska mycket med människor just med Aspergers syndrom. Filmen får en 3 tack vare Cecilia Forss otroliga charm, karisma och skådespelartalang plus att filmen är inspelad i mina hemtrakter...
Pingstpastorn (Anmäl)   8/2 2017
Den här filmen ger en ganska felaktig bild av aspergare och det i kombination med en dålig story, värdelösa skådespelare som inte ens borde få roller i såpoperor och ett kasst foto gör det här till en riktig kalkonrulle.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I rymden finns inga känslor