I rymden finns inga känslor

Originaltitel: I rymden finns inga känslor
Regissör:Andreas Öhman
Utgivningsår:2010

Om I rymden finns inga känslor:

Simon har Aspergers syndrom och tycker inte om förändringar. Han bor tillsammans med sin storebror Sam och hans flickvän Frida, men hon tröttnar på att deras liv ständigt måste anpassas till Simons behov av bergfasta rutiner och lämnar dem. Simon vill att allt ska vara som förut och när han inser att Frida inte kommer tillbaka bestämmer han sig för att själv hitta en ny flickvän till Sam.

Titel: Crazy in Love
Originaltitel: Adam
Regissör: Max Mayer
År: 2009
Adam
Titel: I rymden finns inga känslor
Originaltitel: I rymden finns inga känslor
Originaltitel: It's Kind of a Funny Story
Regissör: Anna Boden, Ryan Fleck
År: 2010
It's Kind of a Funny Story

Bill Skarsgård, Martin Wallström, Cecilia Forss, Sofie Hamilton, Kristoffer Berglund, Susanne Thorson, Per Andersson, Lotta Tejle, Jimmy Edlund

Andreas Öhman, Jonathan Sjöberg

Drama, Komedi, Romantik

Simple Simon, Simple Simon - There Are No Feelings in Outer Space

Sverige

Recension I rymden finns inga känslor

- Bezon sätter betyg 4 och skriver:
Integration av grafiskt maner, musik och film är verkligen grymt gjort. Cirklar, symboler och annan småretro grafik poppar in och ut i takt till musiken och filmen. På ett par ställen talas det till och med i takt till musiken.

Recension av I rymden finns inga känslor - Läs hela!

Diskussioner om I rymden finns inga känslor  (0 diskussioner)
Kommentarer om I rymden finns inga känslor (376 st)
Pingstpastorn (Anmäl)   18:05 8/2
Den här filmen ger en ganska felaktig bild av aspergare och det i kombination med en dålig story, värdelösa skådespelare som inte ens borde få roller i såpoperor och ett kasst foto gör det här till en riktig kalkonrulle.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
När Bill Skarsgård är den som presterar bäst kan det inte bli annat än dåligt.
supermancover (Anmäl)   17/10 2016
Fyran kanske är snäll, men alltså så många bra aspie-fakta och förklaringar (jag är diagnostiserad med Aspergers syndrom själv), så den förtjänar ändå en fyra då den är VIKTIG att se.
AlbinWesley (Anmäl)   7/3 2016
Den har ganska mycket störningsmoment för mig.. men det är ganska kul med all quirkiness och så, även om det kanske är lite väl mycket emellanåt. Äh jag kan inte säga att jag tyckte den var nämnvärt bra, men emellanåt så... och hyfsat underhållande.
Qhunden (Anmäl)   5/10 2015
Tydligt amatörmässig men ändå en viss känsla för vad som KAN funka. Tyvärr känns väldigt många scener väldigt krystade och inte ett dugg trovärdiga, vilket gör hela filmen ganska oengagerande. Helst ska man nog också glömma att det ska föreställa att han har Asperger. Största behållningen är scenografin, komposition, detaljrikedomen och användningen av färg, riktigt imponerande! Får trots allt behålla trean från utomhusvisningen i Rålis för en massa år sen, slutet är ju ändå ganska fint (och som debutfilm: klart godkänd film).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I rymden finns inga känslor