I Saw the Light

Originaltitel: I Saw the Light
Regissör:Marc Abraham
Utgivningsår:2015

Om I Saw the Light:

En biografifilm om den legendariska countrymusikern Hank Williams.

Titel: Your Cheatin' Heart
Originaltitel: Your Cheatin' Heart
Regissör: Gene Nelson
År: 1964
Your Cheatin' Heart

Tom Hiddleston, Elizabeth Olsen, Bradley Whitford, Cherry Jones, Maddie Hasson, Wrenn Schmidt, David Krumholtz, Josh Pais, Wes Langlois, Joshua Brady, Casey Bond, Michael Rinne, Will Beinbrink, Douglas M Griffin, Garrett Kruithof, Caroline Hebert

Marc Abraham

Drama, Romantik, Biografi

Med i listor: Riktiga musiker
Diskussioner om I Saw the Light  (0 diskussioner)
Kommentarer om I Saw the Light (5 st)
labi (Anmäl)   24/4 2018
Ok som startpunkt för den som vill veta mer. Som film, meh...
nilsy00 (Anmäl)   18/9 2016
tja, en dokumentär av honom hade varit mer underhållande. Vet inte vad som är felet med den men den är tråkig.
Thy Impaler (Anmäl)   3/8 2016
Denna film var mer än skapligt bra i mitt tycke, dock så stör jag mig lite. Precis som med Johnny Cash så visar det svårigheten för Hank Williams att få den spelning han vill ha. Men det visar också hans tycke för alkohol och droger, som i Walk the line. Jag tycker att dem kunde visa hur mycket Mr. Williams musik verkligen har betytt för folk och hela country genren.
Starlette (Anmäl)   26/7 2016
Tom ??
Dream (Anmäl)   12/7 2016
Funkar att kolla på härlig klassisk musik som i dem flesta biografifilmer! Dock är filmen tyvärr för seg och medioker, så enkelt och slätstruket berättad historia om Hank Williams alkoholism och drog beroende, att det inte ger direkt någon särskild inlevelse eller spänning, utan jag blir istället bara trött och vill stänga av. Vill man se en bra biografifilm så finns det bättre som t.ex. "Walk the Line" som handlar om Johnny Cash.