I skottlinjen

Originaltitel: In the Line of Fire
Regissör:Wolfgang Petersen
Utgivningsår:1993

Om I skottlinjen:

Frank Horrigan är veteran i Secret Service. Hans jobb är att skydda USA:s president och hans pliktkänsla har kostat honom både familj och vänner. Frank plågas ständigt av minnet från en dag i Dallas för trettio år sedan då Kennedy mördades. Det var Frank som borde stått i vägen för kulorna. Nu återvänder minnena med dödsbringande kraft. Presidenten har mottagit dödshot och Vita Huset har satt Frank på rutinefterforskningar. Snart uppdagar han att en psykopatisk lönnmördare är ute efter presidenten. Detta utvecklas snabbt till en kapplöpning på liv och död...

Titel: I sista sekunden
Regissör: Kevin Costner
År: 2003
Genre: Drama, Western
Open Range

Rene Russo, John Malkovich, Dylan McDermott, Clint Eastwood, Gary Cole, Fred Dalton Thompson, John Mahoney, Gregory Alan Williams, Jim Curley, Tobin Bell, John Heard

Jeff Maguire

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension I skottlinjen

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
I det stora hela kan denna 90-talsklassiker ändå bara få ett medelbetyg då det känns som om ingen riktigt brytt sig om att satsa 100% på produktionen. Jag kan inte säga att det är något fel på handlingen i sig men jag tror att man kunde ha gjort filmen betydligt mer spännande. En bra film rycks man med i varje gång man ser den men det hände inte mig.

Recension av I skottlinjen - Läs hela!

Diskussioner om I skottlinjen  (0 diskussioner)
Kommentarer om I skottlinjen (160 st)
deswhip (Anmäl)   16/9 2017
Hantverk i gedigen 90-talskonstruktion. Storyn är bra och skådespelarinsatserna är solida och felfria. Men karaktärerna, även om de har ett visst djup och deras personligheter får bra med utrymme, så är de inte tillräckligt intressanta, roliga eller spännande för att filmen ska engagera just mig det där lilla extra som krävs riktigt bra betyg. 3+
Krille80 (Anmäl)   8/11 2014
Det här är en högklassig och fartfylld, spännande thiller. Den är dessutom väl regisserad av Wolfgang Petersen och jag som tittare har dessutom förmånen att att se Clint Eastwood och John Malchovich visa upp sina fantastiska erfarenheter och kunnighet i skådespeleri. Filmen lyckas bjuda tittaren på ökande pulsslag från början till slut. 3+
booby (Anmäl)   6/10 2014
På gränsen till för lättsamt. Fastnade inte för Clintan och hans hjältespel.
Grillo (Anmäl)   2/9 2014
Bra klassisk thriller som dock är något för lång för sitt eget bästa. Clintan är en stofil men spelar nog som vanligt mest sig själv, eller åtminstone samma roll som han alltid brukar spela. Han gör det ju dock bra.
Bumbi78 (Anmäl)   13/6 2014
Numera klassisk thriller som håller fint än idag. Eastwood är såklart stabiliteten själv och Malkovich som jag tyvärr sett i alltför många dåliga roller sköter korten rätt som vidrig mördare. Även ett bra bevis på att det gick att göra utmärkta thrillers utan vare sig massa action, retuscherade ansikten och massa effekter.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I skottlinjen