Betyg idag: 2 106 Besökare idag: 6 749

Originaltitel: A Bronx Tale
Regissör:Robert De Niro
Utgivningsår:1993

Om I skuggan av Bronx:

Calogero är son till en busschaufför med sicilianskt ursprung, som växer upp i Bronx, New York, på 60-talet. Han dras till kvarterets maffiachef Sonny, som tar pojken under sina vingars skydd. Pappan försöker få sonen att sluta umgås med de kriminella, men utan att lyckas.

Titel: Once Upon a Time in America
Originaltitel: A Guide to Recognizing Your Saints
Regissör: Dito Montiel
År: 2006
A Guide to Recognizing Your Saints

Robert De Niro, Chazz Palminteri, Lillo Brancato, Francis Capra, Taral Hicks, Kathrine Narducci, Alfred Sauchelli Jr, Frank Pietrangolare, Joe Pesci, Robert D'Andrea, Eddie Montanaro, Fred Fischer, Dave Salerno, Clem Caserta, Joe D'Onofrio, Luigi D'Angelo

Chazz Palminteri

Drama, Kriminalare

Med i listor: Italienska maffian
Diskussioner om I skuggan av Bronx  (0 diskussioner)
Kommentarer om I skuggan av Bronx (211 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   20:34 9/10
Bra
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Många filmer om italienska gangsters finns det, här är en till. Den här historien är ganska trevlig och visar gangstervärlden ur en lite annorlunda vinkel och dessutom till kul musik. Berättelsen bygger (enligt omslaget) på manusförfattarens Chazz Palminteri egen uppväxt som "maffialärling".Chass spelar även maffiabossen i filmen. Regin i filmen är kass. Exempel på det är slagsmålsscenerna. Det här var De Niros regidebut och vad jag vet det enda försöket
dudson (Anmäl)   15/2 2015
Mycket välgjort tidtypisk gangster drama som har allt man kan förvänta sig av genren. Men det är Chazz som bär filmens mantel och inte Deniro i denna filmen. Makalös skådespelare. 3+
GinNTonic (Anmäl)   30/1 2015
Bra gangsterdrama som håller sig rätt jordnära, har bra story och några fantastiska scener.
Krille80 (Anmäl)   16/1 2015
Det var härligt att här få återvända till maffiagenren och då speciellt för att se Robert De Niro på den tiden han fortfarande levererade. Här tar dock inte De Niro gangsterrollen utan mer den oroande fadern inför sonens vänskap med den lokale gangsterbossen Sonny(fint spelad av Chazz Palminteri). En fin film men den når inte upp till en film som "Goodfellas" som "A Bronx Tale" delar likheter med. Musiken i filmen är dock en klar klar fullpoängare. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I skuggan av Bronx