I skuggan av Bronx

Originaltitel: A Bronx Tale
Regissör:Robert De Niro
Utgivningsår:1993

Om I skuggan av Bronx:

Calogero är son till en busschaufför med sicilianskt ursprung, som växer upp i Bronx, New York, på 60-talet. Han dras till kvarterets maffiachef Sonny, som tar pojken under sina vingars skydd. Pappan försöker få sonen att sluta umgås med de kriminella, men utan att lyckas.

Titel: Maffiabröder
Regissör: Barry Levinson
År: 1996
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Sleepers

Robert De Niro, Chazz Palminteri, Lillo Brancato, Francis Capra, Taral Hicks, Kathrine Narducci, Alfred Sauchelli Jr, Frank Pietrangolare, Joe Pesci, Robert D'Andrea, Eddie Montanaro, Fred Fischer, Dave Salerno, Clem Caserta, Joe D'Onofrio, Luigi D'Angelo

Chazz Palminteri

Drama, Kriminalare

Med i listor: Italienska maffian
Diskussioner om I skuggan av Bronx  (0 diskussioner)
Kommentarer om I skuggan av Bronx (214 st)
sodomiten (Anmäl)   00:55 13/8
Inte för att Chazz var dålig, men De Niro borde fått spela Sonny istället för den slätstrukna rollen som fadern. Joe Pesci hade jag velat se som högljudd, överspelande mafioso istället för bara i en trist liten biroll. Den här filmen känns som en lättviktare jämfört med tex "Maffiabröder".
Nolan91 (Anmäl)   07:06 12/8
En nog väldigt underskattad film som håller klass inom genren.
Rai (Anmäl)   26/10 2018
Inte så tokig....
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Många filmer om italienska gangsters finns det, här är en till. Den här historien är ganska trevlig och visar gangstervärlden ur en lite annorlunda vinkel och dessutom till kul musik. Berättelsen bygger (enligt omslaget) på manusförfattarens Chazz Palminteri egen uppväxt som "maffialärling".Chass spelar även maffiabossen i filmen. Regin i filmen är kass. Exempel på det är slagsmålsscenerna. Det här var De Niros regidebut och vad jag vet det enda försöket
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I skuggan av Bronx