I, Tonya

Originaltitel: I, Tonya
Regissör:Craig Gillespie
Utgivningsår:2017

Om I, Tonya:

Konståkerskan Tonya Harding gör stora framsteg i det amerikanska mästerskapet, men hennes framtid i sporten äventyras när hennes exman ingriper.

Titel: Borg
Regissör: Jonathan Dayton, Valerie Faris
År: 2017
Genre: Drama, Komedi
Battle of the Sexes

Margot Robbie, Sebastian Stan, Allison Janney, Julianne Nicholson, Paul Walter Hauser, Bobby Cannavale, Bojana Novakovic, Caitlin Carver, Maizie Smith, Mckenna Grace, Suehyla El-Attar, Jason Davis (II), Mea Allen, Cory Chapman, Amy Fox

Steven Rogers

Drama, Komedi, Biografi

Diskussioner om I, Tonya  (0 diskussioner)
Kommentarer om I, Tonya (28 st)
dafreakish (Anmäl)   01:00 13/2
Väl berättat om Tonya Harding och incidenten som för evigt förändrade hennes liv. Mycket visste man redan men den är ändå klart sevärd. Bra skådespeleri av Robbie och Stan men framförallt Janney som äger varje bildruta hon är med i. Dock är jag fundersam på om den komiska tonen i filmen är ett bra val eller inte. Hur hade filmen blivit om den varit mer seriös?
Raimo_1985 (Anmäl)   18:31 21/1
Mycket bra. Och vare sig hennes mamma var så här genomelak i verkligheten eller inte lyckas filmen skapa filmhistoriens vidrigaste mor.
n u f a n (Anmäl)   11:39 2/1
Bra berättad! Vilken cirkus 😂
HerrNenne (Anmäl)   16/12 2018
Intressant film som är öppen på ett bra sätt, till skillnad från rätt många halvdana försök att berätta "sanningen" om skeenden man aldrig riktigt fick veta vad som stämde. Ger faktiskt insikt. Tragisk. Margot Robbie är en stjärna så länge hon slipper låtsas vara femton år.
haajen (Anmäl)   7/9 2018
Underhållande och välspelat men det är få scener som verkligen etsar sig fast. Det är sevärt men saknar det där lilla extra som får den att bli minnesvärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I, Tonya