Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna

Originaltitel: Ice Age: Dawn of the Dinosaurs
Regissör:Carlos Saldanha
Utgivningsår:2009

Om Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna:

Scrat fortsätter sin outröttliga jakt på sitt älskade ekollon men får konkurrens i Scratte, en kvinnlig avbild av honom själv. Manny och Ellie väntar sin första baby-mammut, Diego funderar på om hans nya umgänge gjort honom till en mjukis och Sid är stolt familjefar till ett gäng dinosaurieägg som han hittat ochtagit med sig hem. Det visar sig dock inte vara det bästa sättet att bilda familj på så för att rädda Sids sengångarskinn måste hela gänget bege sig till en värld under jorden där de träffar på dinsaurier, ovälkomnande växter och en ettrig enögd dinosauriejägare vid namn Buck.

Titel: Ice Age
Regissör: Aaron Blaise, Robert Walker
År: 2003
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Björnbröder

Denis Leary (röst), John Leguizamo (röst), Chris Wedge (röst), Ray Romano (röst), Queen Latifah (röst), Seann William Scott (röst), Josh Peck (röst), Simon Pegg (röst), Kristen Wiig (röst), Jane Lynch (röst), Karen Disher (röst), Joey King (röst)

Peter Ackerman, Michael Berg, Yoni Brenner, Mike Reiss

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Romantik, Äventyr

Ice Age 3

Recension Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna

- badpanda1606 sätter betyg 4 och skriver:
Den här filmen överraskade på en hel del olika plan jämfört med de tidigare filmerna. Humorn var löjlig som vanligt men passade bra, om inte jättebra in i handlingen jämfört med de tidigare filmerna. De tre små dinosaurierna stal nästan showen till en början, även om den lille ekorren till slut visade vem som bestämde då han ofta överträffade de små dinosauriesyskonen med näst intill klassiska scener....

Recension av Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna - Läs hela!

Diskussioner om Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna (256 st)
Applekingen (Anmäl)   22/7 2018
Lider av samma brist som 2:an gör (för mycket fokus på humorn och för lite på storyn) men är ändå snäppet bättre än den, mest tack vare Buck som är en av mina favoritkaraktärer för han är hysterisk och satans rolig. Dinosauriernas värld är så snyggt animerad dessutom. Den sista bra filmen i serien innan den går snabbt utför.
AngelsDiary (Anmäl)   20/3 2018
Helt okej.
Zebulonm (Anmäl)   19/2 2018
Helt okey.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
mario04 (Anmäl)   3/1 2017
Dinosaurernas värld var det som gjorde filmen bra och spännande, och väldigt bra animationer!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna
Se filmen