Ice Storm

Originaltitel: The Ice Storm
Regissör:Ang Lee
Utgivningsår:1997

Om Ice Storm:

Året är 1973 i New Canaan, Conneticut. Den sexuella frigörelsen och polyestermodet har nått förorterna, liksom Watergate-skandalen. Under tacksägelsen drar ett snöoväder fram och staden blir isolerad, sociala tabun luckras upp och gränsen mellan ansvar och oansvarighet blir suddig.

Titel: American Beauty
Originaltitel: Men, Women & Children
Regissör: Jason Reitman
År: 2014
Men, Women & Children

Sigourney Weaver, Christina Ricci, Tobey Maguire, Katie Holmes, Kevin Kline, Joan Allen, Elijah Wood, Henry Czerny, Adam Hann-Byrd, Jamey Sheridan, David Krumholtz, Allison Janney, Kate Burton, Jonathan Freeman, Michael Cumpsty

James Schamus

Drama

Recension Ice Storm

- RasmusOrsén sätter betyg 3 och skriver:
Ice Storm har en mycket seg inledning. Nästan hela första timmen händer inte så mycket. Halva filmen är nämligen bara beskrivning av alla karaktärerna vilket kan tråka ut tittarna. Men det gör också filmen djup och för de som är villiga att engagera sig så är det nog en underhållande film. Dock är det lite väl många karaktärer och om det hade varit en fristående berättelse som inte var baserad...

Recension av Ice Storm - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Norrköping Filmfestival Flimmer 1999
Diskussioner om Ice Storm  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ice Storm (306 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   3/8 2017
Stör mig lite på slutet men annars är filmen väldigt bra.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
En relationsfilm om tilltrasslade förhållanden och ytlig maskhållning. Filmen är vacker, detaljrik och tidstypisk (70-tal). Men filmens mörka och höstlika stämning och den tramsiga handlingen gör att den inte tar tag i mig till 100 %.
AddeColciago (Anmäl)   31/10 2016
Fint drama om stora känslor i en liten stad.
Dele (Anmäl)   22/3 2016
Snygg och kompetent gjord historia med en trevlig melankolisk stämning lätt att tycka om. Lite för svulstigt berättat för min smak. Synd. Betygstrean är stark.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ice Storm