The Program

Originaltitel: The Program
Regissör:Stephen Frears
Utgivningsår:2015

Om The Program:

Historien om tävlingscyklisten Lance Armstrong. Armstrongs vilja att vinna var så stark att den drev honom till att utföra oförlåtliga handlingar och svika alla som trodde på honom. Hans liv avslöjar den bistra verkligheten, att vissa tävlingar är till synes omöjliga att vinna – utan att ta till otillåtna medel…

Titel: Dinosaur 13
Originaltitel: Truth
Regissör: James Vanderbilt
År: 2015
Truth

Dustin Hoffman, Elaine Cassidy, Ben Foster, Adam LeFevre, Jesse Plemons, Guillaume Canet, Edward Hogg, Chris O'Dowd, Denis Ménochet, Lee Pace, JD Evermore, Chris Larkin, Laura Donnelly, John Schwab, Sam Hoare, Nathan Wiley, Mark Little (I), Sid Phoenix

John Hodge

Drama, Biografi

Frankrike, Storbritannien
Diskussioner om The Program  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Program (7 st)
Barneyk (Anmäl)   29/11 2017
Tycker den missar mycket i hur den bygger upp filmen till att börja med och den känns ganska blahaig på många sätt trots bra insatser ifrån Foster och O'Dowd. Men den visar iaf lite på vilken obehaglig sociopat-skitstövel Armstrong är.
Paramis (Anmäl)   23/3 2016
Det är nog svårt att göra en bra film av detta ämnet. Fears lyckades delvis. Fast att Tyler Hamilton inte alls är med är lite konstigt. Ha va den cyklist som avslöjade Armstrong. Ben Foster VAR Lance Armstrong ! Sevärt för dom som är intresserade av ämnet.
antis (Anmäl)   1/2 2016
Dålig filmatisering som helt misslyckats med att porträttera Armstrong som det verkliga svin han är. Att fotot sedan ser ut som taget direkt från Glamour gör inte saken bättre.
chris_lambert_ (Anmäl)   22/1 2016
Trea pga Foster som är riktigt bra. Proffsigt även om bio-pics tenderar att vara högtempo och ofokuserade.
paninaro (Anmäl)   13/12 2015
Innehåller mycket av det sämsta från biopic-fåran, men det kompenseras av en mycket bra Foster i huvudrollen, de ganska spännande thrillerelementen och så klart cykelsporttemat. Jag kan absolut se många saker som troligtvis kunde gjorts bättre, men jag köper ändå det här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Program
Se filmen