Idag röd

Originaltitel: Idag röd
Regissör:Jonas Cornell
Utgivningsår:1986

Om Idag röd:

När Harry Friberg lovar tidningen ett reportage som kommer att få läsarna att tappa andan vet han inte hur sant han talar. Han fotograferar ett mystiskt ljussken ute vid Blockhusudden - och det visar sig fladdra över ett mord! Upptäckten leder Harry Friberg och kriminalintendenten Vesper Johnson rakt in i ett familjedrama i en miljonärsvåning vid Slussen, där en mördare väntar i kulissen, beredd att slå till på nytt...

Titel: Träff i helfigur
År: 1959
Genre: Komedi
Film nr.: 19244
Fröken Chic

Stig Grybe, Alexander Skarsgård, Örjan Ramberg, Heinz Hopf, Carl Billquist, Marika Lindström, Lotta Ramel, Marianne Stjernqvist, Lennart Tollén, Claes Månsson, Stig Ossian Ericson

Lars Bill Lundholm, Jonas Cornell

Thriller

Sverige
Med i listor: SVT Öppet arkiv
Diskussioner om Idag röd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Idag röd (15 st)
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Helt enkelt underbart!!!
goeran (Anmäl)   24/7 2017
Kul att se om denna deckarserie som väl återskapar fyrtiotalets Stockholm; de gjorde bättre TV-deckare förr.
okidoki (Anmäl)   21/7 2017
Bättre än boken. Stockholmsmiljöerna och skådespelarna är den stora behållningen.
FabianBom (Anmäl)   20/5 2012
Älskar detta, klassisk deckare, i agatha christie anda, tyvärr gjordes bara 3 mini-serier.
Rasmusmatte (Anmäl)   12/7 2011
Älskar dessa filmer. Underbara Stockholmsskildringar Ramberg och Grybe spelar sina roller lysande!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Idag röd