Idioternas afton

Originaltitel: Cosi
Regissör:Mark Joffe
Utgivningsår:1996

Om Idioternas afton:

En ung man söker på vinst och förlust jobb som fritidsledare på ett mentalsjukhus i Sydney. Väl där beslutar han sig för att försöka sätta upp Mozarts "Così fan tutte". Arbetet blir inte helt fritt från komplikationer ...

Ben Mendelsohn, Toni Collette, Barry Otto, Rachel Griffiths, Aden Young, Colin Friels, Jacki Weaver, Pamela Rabe, Paul Chubb, Colin Hay, David Wenham, Tony Llewellyn-Jones, Kerry Walker

Louis Nowra

Komedi

Australien
Diskussioner om Idioternas afton  (0 diskussioner)
Kommentarer om Idioternas afton (9 st)
Illville (Anmäl)   9/11 2011
Innehåller några riktigt roliga scener, men det känns också som att (filmens) regissör försökt få in alltför många olika, spretande delar i en och samma film. Slutomdömet blir ändå "småtrevlig".
queerish (Anmäl)   17/9 2008
t-t-trist. men eftersom jag spolade igenom filmen blir det inte en etta.
jonbo (Anmäl)   18/3 2008
Välmenad och godhjärtad men till sist också väldigt konstruerad.
SacredS (Anmäl)   11/2 2008
Trevlig film, och helt ok skådespelarprestationer. Fast slutscenen tog ner allt. Det var fint att se deras pjäs bli färdig, jättehäftiga scenkläder och rekvisita hade de fixat. Men så himla töntig slutscen, när hon står och sjunger.
Switch (Anmäl)   27/6 2007
Rolig och för mig som bott i Bondi Beach var igenkänningsfaktorn hög. Wenhams karaktär Doug var helt lysande, att en pyroman kan vara så "rolig".
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Idioternas afton