Idle Hands

Originaltitel: Idle Hands
Regissör:Rodman Flender
Utgivningsår:1999

Om Idle Hands:

Den 17-årigen Anton är en helt vanlig tonårskille. Han är lat, totalt utan ambition eller mål, mer än att möjligtvis komma inpå Molly. Allt detta förändras en dag, när en Halloween-förbannelse plötsligt har tagit kontrollen över hans högra hand - den är besatt. Följderna kommer Antons vänner att upptäcka på mycket nära håll.
Se filmen på iTunes

År: 2004
Genre: Komedi, Thriller, Skräck
Film nr.: 19380
Club Dread
Titel: Die nacht der lebenden loser
Originaltitel: Die nacht der lebenden loser
Regissör: Mathias Dinter
År: 2004
Genre: Komedi, Skräck
Die nacht der lebenden loser
Titel: Attack of the Helping Hand!
Originaltitel: Attack of the Helping Hand!
Regissör: Scott Spiegel
År: 1979
Attack of the Helping Hand!

Devon Sawa, Jack Noseworthy, Vivica A Fox, Seth Green, Elden Henson, Jessica Alba, Katie Wright, Kelly Monaco, Timothy Stack, Mindy Sterling

Terri Hughes, Ron Milbauer

Komedi, Thriller, Skräck

Recension Idle Hands

- FreddyKrueger sätter betyg 2 och skriver:
Anton är en gräsrökande tonåring som inte gör mycket mera än ser på tv och sover. Hans två bästa polare har samma sköna stil. En dag så dör hans mamma och pappa blodigt men även fastän Anton till och med lever i samma hus så märker han inget för att han sov just då. Allting blir värre när han slår in en avbruten flaska i huvudet på en av sin polare och sågar av huvudet på den andra. Men eftersom...

Recension av Idle Hands - Läs hela!

Diskussioner om Idle Hands  (0 diskussioner)
Kommentarer om Idle Hands (159 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   15/10 2016
Kultklassiker! Väldigt spännande och samtidigt väldigt rolig! Skådespelarna och musiken är också bra!
Krille80 (Anmäl)   17/11 2014
En helt OK skräckkomedi. Blandningen mellan skräck och komedi är suverän. Det är i samma anda som Peter Jacksons "The Frighteners". Att jag sedan gillar Seth Green som skådespelare hjälper ju liksom att jag också gillar att bara titta på Jessica Alba. En liten bagatell att bara slappna av till och låta sig underhållas av.
F-M-J (Anmäl)   29/5 2013
Småkul film om en minst sagt snedtripp på muskotnöt och oregano. En alternativ spinn-off på den klassiska skräckhistorien om den "onda handen"....
Gordyal (Anmäl)   11/3 2013
Börjar som en blek skräckis och en vedervärdig komedi, men tar sig en bit in. Har definitivt sina stunder. Fyndigt splatter. (5+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Idle Hands