Betyg idag: 1 037 Besökare idag: 4 721

Originaltitel: The Night of the Iguana
Regissör:John Huston
Utgivningsår:1964

Om Iguanans natt:

En f.d. präst arbetar som reseledare i Mexiko. En busslast missnöjda damer, en gammal vän som äger ett hotell och en konstnär och hennes farfar får saker att hamna på sin spets. Efter en pjäs av Tennessee Williams.

Titel: Den gråtande kamelen
Originaltitel: Die Geschichte vom weinenden Kamel
Regissör: Byambasuren Davaa, Luigi Falorni
År: 2003
Den gråtande kamelen
Titel: Det är en dag imorgon också
Originaltitel: Det är en dag imorgon också
Regissör: Johan Carlsson
År: 2009
Det är en dag imorgon också
Titel: No Mercy For The Rude
Regissör: John Huston
År: 1972
Genre: Komedi, Romantik, Western
Häng dom snabbt

Richard Burton, Ava Gardner, Deborah Kerr, Sue Lyon, Skip Ward, Grayson Hall, Cyril Delevanti, Mary Boylan, Fidelmar Durán, Roberto Leyva

Anthony Veiller, John Huston, Tennessee Williams

Drama

Med i listor: Tennessee Williams
Diskussioner om Iguanans natt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Iguanans natt (23 st)
Asmorod (Anmäl)   1/4 2018
Fastnar verkligen inte det minsta alls.
aspettando (Anmäl)   19/1 2014
Ingmar Bergmans existentiella tema på amerikanska. Mer frispråkig än vad fördomen säger om tiden.
Sznax (Anmäl)   5/5 2013
Huston gör Tennesse, och som han gör det. Väderbitna miljöer (med fantastiskt vackra omgivningar) bildar bakgrund när Burton tappar förstånd, samtidigt som kvinnorna dominerar. Burton är magisk precis som Kerr (i en vackert nedtonad roll), Gardner i en prefekt roll för henne och Sue Lyons spelar femme-fatale på alla nivåer. Som alltid när det gäller Williams är manuset riktigt vasst och Huston får ut max. Betyg 7.8
Sarakin76 (Anmäl)   18/2 2013
For teatralsk for min smak.
sirkurt (Anmäl)   12/2 2013
Jag älskade verkligen den här filmen. Otroligt välgjord, välskriven och bra regisserad. Ava Gardner, Richard Burton och Deborah Kerr är alla fantastiska och jag kände verkligen med deras karaktärer och dessutom deras intressanta liv. Deborah Kerr och Ava Gardner känns också som varandras motsatser vilket passar väldigt bra i just den här filmen. 4++.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Iguanans natt