Ihaka - dödligt instrument

Originaltitel: Ihaka: Blunt Instrument
Regissör:Peter Fisk
Utgivningsår:2000

Om Ihaka - dödligt instrument:

Kriminalaren Tito Ihaka är i Sydney för att delta i en internationell kongress om polisundersökningar, och blir där sammanförd med Kirsty Finn, en regeltrogen detektiv från Australiens federala polis. Som grupparbete får de ett ouppklarat fall om våldtäkt och mord på en toppmodell. När de går igenom polisundersökningen hittar de bevis som blivit förbisedda i den ursprungliga utredningen. Plötsligt är de inte bara utredare i fallet, utan dras in i ett nät med utpressning och bedrägeri, där en mördare gör allt för att inte bli upptäckt.

Temuera Morrison, Rebecca Gibney, Linal Haft, Olivia Pigeot, Steve Jacobs, Carmen Duncan, Rachael Carpani

Paul Thomas (II)

Drama, Kriminalare

Australien
Diskussioner om Ihaka - dödligt instrument  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ihaka - dödligt instrument (4 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   25/1 2014
En ytterst ordinär 'omaka poliser'-rulle. Endimensionella karaktärer, halvtaskigt manus och inte särskilt imponerande foto gör att det hela blir väldigt slätstruket. Funkar som en stunds hjärnlös underhållning, men inte mycket mer.
Grillo (Anmäl)   4/1 2014
Tyckte faktiskt den var rätt kul om än ordinär. Hade kunnat tänka mig att se några filmer till med Ihaka om de hade producerats, för det här känns som något som i Sverige eller Storbritannien hade blivit en lång polisserie...
lizardking (Anmäl)   27/12 2003
Cafú är ju med! ...och Rivaldo
Gordyal (Anmäl)   13/4 2003
Som en ordinär tv-deckare, fast sämre. Dåligt skådespel, uselt foto, enormt utmejslade karaktärer, pinsamt manus etc. Men ett stort antal fantastiska repliker räddar filmen från en etta.