Ilsa - She Wolf of the SS

Originaltitel: Ilsa - She Wolf of the SS
Regissör:Don Edmonds
Utgivningsår:1975

Om Ilsa - She Wolf of the SS:

Koncentrationslägerföreståndarinnan Ilsa vill bevisa att kvinnor kan utstå mer smärta än män, genom olika experiment, det ena grymmare än det andra.

Titel: Ilsa, the Wicked Warden
Regissör: Lee Frost
År: 1969
Genre: Thriller, Krig
Love Camp 7

Dyanne Thorne, Gregory Knoph, Tony Mumolo, Maria Marx, Nicolle Ridell, Jo Jo Deville, Sandy Richman, George 'Buck' Flower, Rodina Keeler, Richard Kennedy, Colleen Brennan, Uschi Digard, Donna Young, Sandy Dempsey, Jacqueline Giroux

Jonah Royston

Thriller, Krig

Ilsa – Honvargen från SS

USA, Västtyskland
Med i listor: WIP
Diskussioner om Ilsa - She Wolf of the SS  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ilsa - She Wolf of the SS (78 st)
gjoob (Anmäl)   20/7 2016
Under så goda premisser (Nazisploitation med kvinnlig Mengele liksom) borde det bli bättre men jag blev lite besviken på den. Ganska medioker och seg film under långa stunder, men revanchen är snygg och den är stundtals väldigt obscen (på ett bra sätt tror jag) så den klarar trean med nöd och näppe.
Sture Stenhög (Anmäl)   1/7 2016
Är man trött på Marvel-filmer, Apatow-komedier, och trötta uppföljare, så kan man alltid rota fram en sådan här rulle ur filmhistorien. För säga vad man vill om den, men den är onekligen någonting annat, och jag kan inte förneka att det ofta är ett stort plus för mig. Men det måste ju förstås vara kul att se på också, och det tyckte jag, trots en del otrevliga scener, att denna var. Förvisso är den seriösare i tonen än vad jag hade väntat mig, men det gör den bara än mer fascinerande, och mest roas jag väl helt enkelt av det faktum att den här filmen existerar. Men den är även ganska kreativ. Hade de bara fläskat på med chockfaktorn, så hade nyhetens behag lagt sig ganska snabbt, men nu var jag hela tiden genuint nyfiken på vart de skulle ta det här härnäst. Generalen är ju för go dessutom, utan tvekan spektaklets höjdpunkt. Betyget kan inte bli något annat än en trea, detta trots att filmen kändes svårbedömd
Strongbow (Anmäl)   16/1 2015
Hade förträngt att jag sett den här skitfilmen. På en B-filmsfestival nån gång i slutet på nittiotalet. Minns att den framkallade illamående iaf.
produr (Anmäl)   22/11 2014
Näee märklig genre som sagt men film som man vill ha sett i alla fall . Fast jag ser hellre en tradionell ww2 rulle ifrån samma tidsepok istället
lekke (Anmäl)   14/6 2014
Det är en märklig genre, den här nazisexploitationgrejen. En typisk "höhöhö"-film som Tarantino skulle kunna göra en remake på. Ser hellre om Pasolinis "Saló".
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ilsa - She Wolf of the SS