I'm Still Here

Originaltitel: I'm Still Here
Regissör:Casey Affleck
Utgivningsår:2010

Om I'm Still Here:

Filmen följer den tvåfaldigt Oscarsnominerade aktören, Joaquin Phoenix, när han 2008 proklamerar att han drar sig tillbaka från sin framgångsrika skådespelarkarriär för att istället satsa på hip hop. En skildring av en artist som står vid en livsavgörande korsning. Genom att trotsa förväntningarna lyckas filmen utforska vad mod och kreativitet innebär, och vad ett liv framför kameran kan göra med en människa.
Se filmen på Plejmo

Casey Affleck, Joaquin Phoenix

Drama, Komedi

I'm Still Here: The Lost Years of Joaquin Phoenix

Med i listor: Mokumentärer
Diskussioner om I'm Still Here  (0 diskussioner)
Kommentarer om I'm Still Here (101 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
fridenpaden (Anmäl)   30/5 2015
Det bästa är fortfarande Letterman. JP är bara jobbig.
DrJW (Anmäl)   3/4 2015
Minns faktiskt då man trodde hela "Joaquin blir hiphopare"-grejen var på riktigt, man läste om de varje gång man kollade in på text-tv:n. Som sen visade sig vara ett helt år PR-stunt för den här mokumentär. De är bra att de här inte var på riktigt eftersom man kunde inte ta Joaquin Phoenix på allvar som hiphopare! Om han gjorde en annan musik stil, visst, men hiphop? Nej... Ungefär som med Ramones-basisten Dee Dee Ramone då han gjorde hip hop på slutet av 80-talet, men de var mer komisk och även han hade vett nog att veta att den grejen inte var rätt.
AlbinWesley (Anmäl)   25/1 2015
Som konstprojekt och medialt experiment får detta spektakel en femma, tror jag bestämt. Filmen i sig saknar ju dock riktning och lite så. Dock briljant superkul när Phoenix säger att han tänker sig en hiphopens motsvarighet till Bohemian Rhapsody. Hohohohoho
Dele (Anmäl)   24/1 2015
Joaquins jag är ganska irriterande som självbelåtet ego med tappad verklighetsförankring. Filmen i sig är hyfsat underhållande men bättre som idé.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till I'm Still Here
Se filmen