Danny Collins

Originaltitel: Danny Collins
Regissör:Dan Fogelman
Utgivningsår:2015

Om Danny Collins:

En åldrande musiker inspireras av ett gammalt brev som han har fått av John Lennon och Yoko Ono att börja leva livet annorlunda, och gör samtidigt ett försök att återknyta kontakten med sin biologiska son.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Peter Sollett
År: 2015
Genre: Drama, Romantik
Freeheld

Al Pacino, Bobby Cannavale, Jennifer Garner, Giselle Eisenberg, Christopher Plummer, Annette Bening, Melissa Benoist, Josh Peck, Katarina Cas, Brian Smith (V), Nick Offerman, Eric Michael Roy, Eric Lange, Scott Lawrence, Michael Patrick McGill

Dan Fogelman

Drama, Komedi

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om Danny Collins  (0 diskussioner)
Kommentarer om Danny Collins (16 st)
Barneyk (Anmäl)   14:39 8/1
Trean är verkligen inte given men det finns tillräckligt med små stunder som ändå lyfter den ifrån en tvåa. Jag tyckte även dottern var charmig och rolig, trots att hon, precis som allt annat, är lite för rakt och enkelt.
Engravadlax (Anmäl)   17/10 2018
Bagatell, men charmig. Pacino kan inte sjunga för fem öre.
jiemm (Anmäl)   11/6 2018
Detta hade kunnat vara en rätt bra feelgood-film om det inte var för att den blev så otroligt klyschig, sliskig och produktplacerad som den blev. Delar av filmen var som en reklamsnutt för Hilton. Synd.
Gordyal (Anmäl)   11/11 2017
Pacino är fantastisk, Plummer suverän och Bening Grym. Filmens första halva är väldigt charmig, filmens andra halva är en sirapsdrypande klyschfest. Skådespelet räddar trean som filmen egentligen inte förtjänar. (7-/15)
Rele (Anmäl)   21/8 2017
En trevlig film. Flera duktiga skådespelare och Dan Fogelmans regi och manus ger en stark trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Danny Collins